A hónap közepétől jön a Nemo
Citroen Nemo: február 15-től Magyarországon
2008. február 15-től Magyarországon is megkezdődik a Citroen legújabb, kompakt kishaszongépjárművének, a Nemónak a fogalmazása. Az ügyes kis Nemo a Citroen Berlingo, Jumpy és Jumper modellekből álló haszongépjármű kínálatát bővíti.
2008.02.06 11:02ma.huKözéppontban a szakemberek igényei és kényelme
A hatékony munkavégzéshez egy kényelmesen használható gépkocsira is szükség van. A Nemo, a hétköznapok hűséges társa, éppen ezért különös gondot fordít utasai biztonságára, közérzetére és kényelmére.
Személygépkocsihoz méltó szolgáltatások
Számtalan hasznos részletnek köszönhetően a Nemo olyan szolgáltatásokat kínál, amelyek minden szempontból megfelelnek egy modern személygépkocsival szemben támasztott követelményeknek:
jól átgondolt ergonómia, jól kézre álló kezelőszervekkel. A sebességváltókar magasabban, a kormányhoz közel helyezkedik el, a különféle, vezetéshez szükséges, vagy azt segítő funkciók kezelőgombjai ergonómiai szempontból optimálisan vannak elhelyezve,
számtalan rakodóhely, ami egy modern gépjárműnél elengedhetetlen. A vezetőfülkében akár 12 rakodóhely is kialakítható az ügyfelek legkülönfélébb igényeihez igazodva.
a kormány és a vezetőülés különböző beállítási lehetőségei által, bármilyen testfelépítésű vezető számára biztosított optimális vezetési pozíció,
az opcióként kínált, kiváló minőségű audio rendszer, négy hangszóróval; közülük a két magassugárzó az ajtókonzolokba van beépítve,
opcióként kínált Bluetooth telefon előkészítési lehetőség (Magyarországon 2008. II. negyedévétől rendelhető).
A használathoz igazított biztonság
A szériafelszereltségbe tartozó vezetőoldali légzsákon kívül, a Nemóhoz opcióként utasoldali frontális légzsák is rendelhető. Abban az esetben, ha az utasülésen kisgyermek utazik, illetve nagyobb súlyú rakomány szállításakor az utasoldali légzsák kiiktatható.
A légzsákokhoz överőhatárolóval és pirotechnikai övfeszítővel ellátott biztonsági övek tartoznak. Visszajelző figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik öv nincs bekapcsolva.
Mivel a haszongépjárművek használóinak az egyik legfontosabb szempont, hogy a rakomány biztonságban legyen, a Nemo egy speciális berendezéssel van felszerelve. A legújabb felsőkategóriás modellekhez hasonlóan a rakodótér a vezetőfülkétől függetlenül, külön is nyitható a távvezérlővel, vagy a gépkocsi belsejéből a műszerfalon található kezelőgomb segítségével. (Elektromos csomag opcióban rendelhető)
Amint a gépjármű elindul az ajtók automatikusan bezáródnak. A műszerfalon elhelyezett jelzőlámpa figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik ajtó nincs bezárva.
A Nemo karosszériaszerkezetét úgy tervezték meg, hogy az utasvédelem tekintetében a legújabb normáknak is megfeleljen. Az első lökhárító például, nagy rugalmasságú acélból készült merevítőt foglal magában. A merevítő maga is energiaelnyelőkre szerelt, amelyek frontális ütközés esetén nagymértékben kivédik a különböző elemek utastérbe való benyomódását.
Hatékony futómű
A futómű tervezésekor az volt az elsődleges cél, hogy a Nemo bármekkora terhelés mellett meg tudja őrizni menettulajdonságait és a megcélzott ügyfelek elvárásainak megfelelő kényelmi szintet tudjon biztosítani. Ennek érdekében a jármű elöl McPherson típusú felfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval rendelkezik. A 175/70-es Michelin gumiabroncsokat 14 colos keréktárcsákra szerelték fel.
A Terep csomagban 185/65-ös gumiabroncsokkal felszerelt 15 colos kerekek szerepelnek.
Az alapfelszereltségként ABS-szel rendelkező fékrendszer elöl hűtött tárcsafékekkel (257 x 22 mm), hátul pedig dobfékekkel (203 x 38 mm) rendelkezik.
Vezetést segítő hasznos és célzott funkciók
A városi és a városon kívüli használat megkönnyítése érdekében a szervokormány a Nemo mindegyik változatán a szériafelszereltségbe tartozik. Emellett azonban számos vezetést segítő funkciót is kínál opcióként.
Ezek közé tartozik a tolatóradar - amelynek működését a hátsó lökhárítóba épített négy jeladó biztosítja -, valamint a fedélzeti számítógép által vezérelt, beállítható sebességtúllépés jelző, amely vizuális- és hangüzenettel is figyelmezteti a vezetőt, ha túllépi a beprogramozott sebességet.
Magyarországon 2008 II. negyedévében a sebességkorlátozó és a tempomat funkciót is bevezetik a Nemo modelleken.
![]() | [4/5] | ![]() |
|
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06