A hónap közepétől jön a Nemo

Citroen Nemo: február 15-től Magyarországon

2008. február 15-től Magyarországon is megkezdődik a Citroen legújabb, kompakt kishaszongépjárművének, a Nemónak a fogalmazása. Az ügyes kis Nemo a Citroen Berlingo, Jumpy és Jumper modellekből álló haszongépjármű kínálatát bővíti.

2008.02.06 11:02ma.hu

Középpontban a szakemberek igényei és kényelme

A hatékony munkavégzéshez egy kényelmesen használható gépkocsira is szükség van. A Nemo, a hétköznapok hűséges társa, éppen ezért különös gondot fordít utasai biztonságára, közérzetére és kényelmére.

Személygépkocsihoz méltó szolgáltatások

Számtalan hasznos részletnek köszönhetően a Nemo olyan szolgáltatásokat kínál, amelyek minden szempontból megfelelnek egy modern személygépkocsival szemben támasztott követelményeknek:

jól átgondolt ergonómia, jól kézre álló kezelőszervekkel. A sebességváltókar magasabban, a kormányhoz közel helyezkedik el, a különféle, vezetéshez szükséges, vagy azt segítő funkciók kezelőgombjai ergonómiai szempontból optimálisan vannak elhelyezve,

számtalan rakodóhely, ami egy modern gépjárműnél elengedhetetlen. A vezetőfülkében akár 12 rakodóhely is kialakítható az ügyfelek legkülönfélébb igényeihez igazodva.

a kormány és a vezetőülés különböző beállítási lehetőségei által, bármilyen testfelépítésű vezető számára biztosított optimális vezetési pozíció,

az opcióként kínált, kiváló minőségű audio rendszer, négy hangszóróval; közülük a két magassugárzó az ajtókonzolokba van beépítve,

opcióként kínált Bluetooth telefon előkészítési lehetőség (Magyarországon 2008. II. negyedévétől rendelhető).


A használathoz igazított biztonság

A szériafelszereltségbe tartozó vezetőoldali légzsákon kívül, a Nemóhoz opcióként utasoldali frontális légzsák is rendelhető. Abban az esetben, ha az utasülésen kisgyermek utazik, illetve nagyobb súlyú rakomány szállításakor az utasoldali légzsák kiiktatható.

A légzsákokhoz överőhatárolóval és pirotechnikai övfeszítővel ellátott biztonsági övek tartoznak. Visszajelző figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik öv nincs bekapcsolva.

Mivel a haszongépjárművek használóinak az egyik legfontosabb szempont, hogy a rakomány biztonságban legyen, a Nemo egy speciális berendezéssel van felszerelve. A legújabb felsőkategóriás modellekhez hasonlóan a rakodótér a vezetőfülkétől függetlenül, külön is nyitható a távvezérlővel, vagy a gépkocsi belsejéből a műszerfalon található kezelőgomb segítségével. (Elektromos csomag opcióban rendelhető)

Amint a gépjármű elindul az ajtók automatikusan bezáródnak. A műszerfalon elhelyezett jelzőlámpa figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik ajtó nincs bezárva.

A Nemo karosszériaszerkezetét úgy tervezték meg, hogy az utasvédelem tekintetében a legújabb normáknak is megfeleljen. Az első lökhárító például, nagy rugalmasságú acélból készült merevítőt foglal magában. A merevítő maga is energiaelnyelőkre szerelt, amelyek frontális ütközés esetén nagymértékben kivédik a különböző elemek utastérbe való benyomódását.

Hatékony futómű

A futómű tervezésekor az volt az elsődleges cél, hogy a Nemo bármekkora terhelés mellett meg tudja őrizni menettulajdonságait és a megcélzott ügyfelek elvárásainak megfelelő kényelmi szintet tudjon biztosítani. Ennek érdekében a jármű elöl McPherson típusú felfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval rendelkezik. A 175/70-es Michelin gumiabroncsokat 14 colos keréktárcsákra szerelték fel.

A Terep csomagban 185/65-ös gumiabroncsokkal felszerelt 15 colos kerekek szerepelnek.

Az alapfelszereltségként ABS-szel rendelkező fékrendszer elöl hűtött tárcsafékekkel (257 x 22 mm), hátul pedig dobfékekkel (203 x 38 mm) rendelkezik.

Vezetést segítő hasznos és célzott funkciók

A városi és a városon kívüli használat megkönnyítése érdekében a szervokormány a Nemo mindegyik változatán a szériafelszereltségbe tartozik. Emellett azonban számos vezetést segítő funkciót is kínál opcióként.

Ezek közé tartozik a tolatóradar - amelynek működését a hátsó lökhárítóba épített négy jeladó biztosítja -, valamint a fedélzeti számítógép által vezérelt, beállítható sebességtúllépés jelző, amely vizuális- és hangüzenettel is figyelmezteti a vezetőt, ha túllépi a beprogramozott sebességet.

Magyarországon 2008 II. negyedévében a sebességkorlátozó és a tempomat funkciót is bevezetik a Nemo modelleken.

prev[4/5]next
  1. Amit a Nemoról feltétlenül tudni kell
  2. Nemo: modern, erőteljes és megnyerő stílus
  3. Praktikum és funkcionalitás
  4. Középpontban a szakemberek igényei és kényelme
  5. Olcsó ár és fenntarthatóság

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.