A hónap közepétől jön a Nemo

Citroen Nemo: február 15-től Magyarországon

2008. február 15-től Magyarországon is megkezdődik a Citroen legújabb, kompakt kishaszongépjárművének, a Nemónak a fogalmazása. Az ügyes kis Nemo a Citroen Berlingo, Jumpy és Jumper modellekből álló haszongépjármű kínálatát bővíti.

2008.02.06 11:02ma.hu

Praktikum és funkcionalitás

Kifejezetten a városi környezethez igazodó külső méretek

Visszafogott külső méreteinek - 3,86 m-es hosszának, 1,72 m-es szélességének és 1,72 m-es (ill. az opcióként rendelhető tetőcsomagtartó sínekkel együtt 1,78 m-es) magasságának - köszönhetően a Nemo a legszűkebb helyeken is gond nélkül boldogul, annál is inkább, mivel a járdaszegélyek közötti fordulási kör átmérője 10 méternél kisebb.

Nagyvonalú belső méretek

A városi környezethez tökéletesen igazodó, kompakt külső méretek meglepően tágas belső teret takarnak.

A raktér padlójának 1,52 m-es hosszával, a kerékdobok közötti 1,05 m-es távolsággal és a belső tér 1,18 m-es maximális magasságával, a Nemo ülések mögötti rakodóterének térfogata 2,5 m3. A hasznos terhelhetőség mindegyik változatnál eléri a 610 kg-ot.

Az alacsony rakodási küszöb nagymértékben megkönnyíti a nehéz tárgyak be- és kirakodását, mivel üres rakodótér esetén a talajtól mérve mindössze 53 cm magasan van.

Extenso: előredönthető és összecsukható utasülés (rendelhető opció)

A Nemo utasülése kétféle helyzetbe állítható, ami a modell haszongépjármű karakterét erősítő további praktikus megoldásokat kínál. Az Extenso fantázianevű utasülés asztal pozícióba állítható (háttámláját vízszintesen az ülőlapra hajtva), összecsukott állapotban pedig teljesen a padlóba süllyeszthető. Ezzel a megoldással közel 1 méterrel növelhető meg a rakodótér hossza. Ebben a kialakításban 2,49 m hosszú és 0,3 m3-rel nagyobb térfogatú rakodótér áll rendelkezésre, 2,8 m3-es hasznos össztérfogattal.

A vezetőfülke és a rakodótér közötti, állítható raktérelválasztó rács

A vezetőfülke és a rakodótér közé beépített raktérelválasztó rács többféleképpen állítható (rendelhető opció). Teljes szélességben védi a vezetőfülkét, ugyanakkor hosszú tárgyak szállítása esetén, a padlóba süllyesztett Extenso utasülés mögötti része a vezető mellé hajtható, optimális védelmet biztosítva számára. Ennek két előnye is van: egyrészt anélkül, hogy bármit le kellene szerelni, könnyen kialakítható egy optimális hosszúságú és térfogatú rakodótér, másrészt a rács megvédi a vezetőt a rakománytól. A Nemóhoz egyébként a hagyományos elválasztó elemek teljes választéka rendelkezésre áll: egyszerű létraszerkezetű, lemezelt és ablakos kivitelű, ill. fix ráccsal kialakított elem.

Aszimmetrikus, kétszárnyú hátsó ajtó

Mivel a kisteherautókkal általában gyakran meg szoktak állni, fontos, hogy a rakterükhöz gyorsan és könnyen hozzá lehessen férni. A rakodási műveletek megkönnyítése érdekében, a Nemo szériafelszereltségként aszimmetrikus, kétszárnyú hátsó ajtóval van felszerelve. A keskenyebbik ajtószárny a jobb oldalon található. Így szűk helyeken is könnyen hozzá lehet férni a gépjármű hátuljához. Az ajtók, egy egyszerű mozdulattal 177°-ban is nyithatók.

(Azokban az országokban, ahol a közlekedési szabályok megengedik, hosszú tárgyak szállítása esetén a jobb oldali ajtószárny (amelyik az összecsukható utasülés oldalán helyezkedik el) menet közben is nyitva lehet. A bal oldali ajtószárnyon elhelyezett rendszámtábla és a pótféklámpa ilyenkor is látható.)

Magas és széles oldalsó tolóajtók

A Nemo modellhez opcióként egy, vagy két oldalsó tolóajtó rendelhető, megkönnyítve a nagyméretű csomagok be- és kirakodását. Az ajtónyílás magassága 1041 mm, szélessége pedig akár 644 mm is lehet.

Az ügyfelek egyéb igényeihez igazodó "Terep" csomag

(rendelhető opció)

Hogy még jobban megfeleljen a városi és városkörnyéki közlekedés kívánalmainak, illetve, hogy ne csak erre a két területre korlátozódjék a használata, a Nemo egy ún. "Terep" csomagot is kínál. A csomag a következőket tartalmazza: megemelt felfüggesztés, 15 colos kerekek, alsó motorvédő lemez és megerősített külső védőelemek (szélesebb oldalsó műanyag védőcsíkok, a karosszéria alsó részének védelme, első lökhárító díszléc, első és hátsó sárvédők).

Ezekkel a felszerelésekkel a Nemo készen áll az egyenetlenebb terepek meghódítására is, mind városi, mind pedig vidéki környezetben.

prev[3/5]next
  1. Amit a Nemoról feltétlenül tudni kell
  2. Nemo: modern, erőteljes és megnyerő stílus
  3. Praktikum és funkcionalitás
  4. Középpontban a szakemberek igényei és kényelme
  5. Olcsó ár és fenntarthatóság

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.