A hónap közepétől jön a Nemo
Citroen Nemo: február 15-től Magyarországon
2008. február 15-től Magyarországon is megkezdődik a Citroen legújabb, kompakt kishaszongépjárművének, a Nemónak a fogalmazása. Az ügyes kis Nemo a Citroen Berlingo, Jumpy és Jumper modellekből álló haszongépjármű kínálatát bővíti.
2008.02.06 11:02ma.huPraktikum és funkcionalitás
Kifejezetten a városi környezethez igazodó külső méretek
Visszafogott külső méreteinek - 3,86 m-es hosszának, 1,72 m-es szélességének és 1,72 m-es (ill. az opcióként rendelhető tetőcsomagtartó sínekkel együtt 1,78 m-es) magasságának - köszönhetően a Nemo a legszűkebb helyeken is gond nélkül boldogul, annál is inkább, mivel a járdaszegélyek közötti fordulási kör átmérője 10 méternél kisebb.
Nagyvonalú belső méretek
A városi környezethez tökéletesen igazodó, kompakt külső méretek meglepően tágas belső teret takarnak.
A raktér padlójának 1,52 m-es hosszával, a kerékdobok közötti 1,05 m-es távolsággal és a belső tér 1,18 m-es maximális magasságával, a Nemo ülések mögötti rakodóterének térfogata 2,5 m3. A hasznos terhelhetőség mindegyik változatnál eléri a 610 kg-ot.
Az alacsony rakodási küszöb nagymértékben megkönnyíti a nehéz tárgyak be- és kirakodását, mivel üres rakodótér esetén a talajtól mérve mindössze 53 cm magasan van.
Extenso: előredönthető és összecsukható utasülés (rendelhető opció)
A Nemo utasülése kétféle helyzetbe állítható, ami a modell haszongépjármű karakterét erősítő további praktikus megoldásokat kínál. Az Extenso fantázianevű utasülés asztal pozícióba állítható (háttámláját vízszintesen az ülőlapra hajtva), összecsukott állapotban pedig teljesen a padlóba süllyeszthető. Ezzel a megoldással közel 1 méterrel növelhető meg a rakodótér hossza. Ebben a kialakításban 2,49 m hosszú és 0,3 m3-rel nagyobb térfogatú rakodótér áll rendelkezésre, 2,8 m3-es hasznos össztérfogattal.
A vezetőfülke és a rakodótér közötti, állítható raktérelválasztó rács
A vezetőfülke és a rakodótér közé beépített raktérelválasztó rács többféleképpen állítható (rendelhető opció). Teljes szélességben védi a vezetőfülkét, ugyanakkor hosszú tárgyak szállítása esetén, a padlóba süllyesztett Extenso utasülés mögötti része a vezető mellé hajtható, optimális védelmet biztosítva számára. Ennek két előnye is van: egyrészt anélkül, hogy bármit le kellene szerelni, könnyen kialakítható egy optimális hosszúságú és térfogatú rakodótér, másrészt a rács megvédi a vezetőt a rakománytól. A Nemóhoz egyébként a hagyományos elválasztó elemek teljes választéka rendelkezésre áll: egyszerű létraszerkezetű, lemezelt és ablakos kivitelű, ill. fix ráccsal kialakított elem.
Aszimmetrikus, kétszárnyú hátsó ajtó
Mivel a kisteherautókkal általában gyakran meg szoktak állni, fontos, hogy a rakterükhöz gyorsan és könnyen hozzá lehessen férni. A rakodási műveletek megkönnyítése érdekében, a Nemo szériafelszereltségként aszimmetrikus, kétszárnyú hátsó ajtóval van felszerelve. A keskenyebbik ajtószárny a jobb oldalon található. Így szűk helyeken is könnyen hozzá lehet férni a gépjármű hátuljához. Az ajtók, egy egyszerű mozdulattal 177°-ban is nyithatók.
(Azokban az országokban, ahol a közlekedési szabályok megengedik, hosszú tárgyak szállítása esetén a jobb oldali ajtószárny (amelyik az összecsukható utasülés oldalán helyezkedik el) menet közben is nyitva lehet. A bal oldali ajtószárnyon elhelyezett rendszámtábla és a pótféklámpa ilyenkor is látható.)
Magas és széles oldalsó tolóajtók
A Nemo modellhez opcióként egy, vagy két oldalsó tolóajtó rendelhető, megkönnyítve a nagyméretű csomagok be- és kirakodását. Az ajtónyílás magassága 1041 mm, szélessége pedig akár 644 mm is lehet.
Az ügyfelek egyéb igényeihez igazodó "Terep" csomag
(rendelhető opció)
Hogy még jobban megfeleljen a városi és városkörnyéki közlekedés kívánalmainak, illetve, hogy ne csak erre a két területre korlátozódjék a használata, a Nemo egy ún. "Terep" csomagot is kínál. A csomag a következőket tartalmazza: megemelt felfüggesztés, 15 colos kerekek, alsó motorvédő lemez és megerősített külső védőelemek (szélesebb oldalsó műanyag védőcsíkok, a karosszéria alsó részének védelme, első lökhárító díszléc, első és hátsó sárvédők).
Ezekkel a felszerelésekkel a Nemo készen áll az egyenetlenebb terepek meghódítására is, mind városi, mind pedig vidéki környezetben.
![]() | [3/5] | ![]() |
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06