Miért veszik a Golfot, mint a cukrot?

Volkswagen Golf 1.4 TSI - Az Autó?

Az ötös Golfhoz képest a VI. karosszériája nem sokat változott, tengelytávja, külső méretei nem vagy alig módosultak.

2009.05.07 11:07rukko.hu

Kényelemre hangolva

A budapesti utaknál keményebb teszt egy futómű számára sem kell, a hírhedt Thököly út nálunk az abszolút referencia. A Golf ebben a versenyszámban is helytállt, mert felfüggesztései példásan csillapították mind a gördülés kellemetlen zajait, mind az úthibák és kátyúk (a megszokott télvégi helyzetnek megfelelően helyenként inkább kráterek) szó szerint megrázkódtató hatásait. Ha nem sikerül kikerülni egy lyukat, valószínűtlenül távolinak ható tompa puffanás jelzi valahonnan lentről, hogy nem teljesen sima az aszfalt. Ennyi.

Legyen szó hosszú úthullámokról, hirtelen keresztbordákról vagy alattomosan „éles szélű” kátyúkról, a Golf nagyon magabiztosan vasalja ki őket. A kormányzás talán az autó legkevésbé eltalált része. Semmi esetre sem mondanám pontatlannak vagy érzéketlennek, abszolút értelemben semmi rosszat nem lehet róla írni, de itt a Golf önmagához képest kicsit visszafogottabb teljesítményt nyújt. Alacsony városi tempónál egy árnyalatnyit nehéz a volán járása, magasabb sebességnél ez a hátrány eltűnik, az autó biztosan kézben tartható, de semmi szín alatt sem sarkall az éles kanyarok hajszolására.

Egyszerűen semmi élményszerű nincs a Golffal való sportos kanyargásban. A futómű ugyan stabil, nincsenek komoly terhelésváltási reakciók (nem riszálja idegesen a farát), mégsem valószínű, hogy bárki a felfüggesztések sportos karakterét szeretné meg ebben a VW-ben. Már enyhe ívű kanyarban is azonnal észrevehető a masszív alulkormányzottsági hajlam, ha túl gyorsan próbáljuk abszolválni a fordulót, az orrát makacsul tolva megy tovább egyenesen.

Kérdés, hogy a jelenségben mennyi szerepet vittek a téligumik és az alacsony aszfalt-hőmérséklet, de van egy gyanúm, hogy ezt a békés autókázásra ösztökélő alaptulajdonságát a Golf minden körülmények között stabilan őrzi. A VW iránytartása ellenben nagyszerű, elengedett kormánnyal is szögegyenesen fut tovább.


A Golf hatodik generációja ugyanazokat az erényeket csillogtatja, mint elődei, csak - ahogy várható volt - magasabb minőségi színvonalon. Úgy mondanám, hogy a meglepetéseket kerülő, a parasztvakítást elvető, szokásaiba kicsit belemerevedett nagypolgár autója, akinek olyan használati eszközre van szüksége, amellyel egy dolgot lehet és érdemes tenni: közlekedni. A Golf másra (értsd: sportolásra, élményszerzésre) nem alkalmas, de ebben a legjobb. Kifinomultsága, menetkomfortja, remek motorja miatt minél többet használjuk, annál jobban fogjuk szeretni.

prev[4/4]
  1. 1. oldal
  2. Gondolatok és sörösrekesz a könyvtárban
  3. Feltöltve
  4. Kényelemre hangolva

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.