Miért veszik a Golfot, mint a cukrot?
Volkswagen Golf 1.4 TSI - Az Autó?
Az ötös Golfhoz képest a VI. karosszériája nem sokat változott, tengelytávja, külső méretei nem vagy alig módosultak.
2009.05.07 11:07rukko.huFeltöltve
Az 1.4-es négyhengeres TSI motor 122 lóerős (90 KW), EURO 5-ös besorolású és 200 Nm-t (!) teljesít, papíron 1500 és 4000 fordulat között. Szépen hangzik és a Golf megtartja, amit ígér. Az egyetlen kevéssé rokonszenves tulajdonságát rögtön a startnál elárulja: nem szeret elindulni, kissé nyögvenyelősen rugaszkodik neki; ha sportosan akarunk rajtolni, alaposan bele kell rúgni a – kategóriában nemigen alkalmazott, de nagyon kényelmes – telitalpas gázpedálba.
Azonban amint kicsit feljebb kerül a fordulatszámmérő, csuklás nélkül, gyönyörűen és egyenletesen húz. Ereje 4000 körül sem fogy el, sőt tapasztalatink szerint ekkor jön még egy löket, amivel a Golf a motor kis hengerűrtartalmához képest megdöbbentő gyorsulási (0-100-ra 9,5 mp alatt ér fel, végsebessége kereken 200 km/h) és rugalmassági értékeket produkál. A hétköznapi igényekhez képest ez a motor nem egyszerűen elegendő, hanem bőséges tartalékokkal bír.
Elasztikusságát jól mutatja, hogy a hatodik fokozat már 65 km/h-tól használható, az autó ekkor sem bicsaklik meg, ha a gázra lépünk, bár gyorsításhoz nyilván vissza kell kapcsolni. A motortérben szinte elvesző kis erőgép remek képességeinek magyarázata, hogy turbófeltöltőt kapcsoltak hozzá, amely kiváló példája a környezetvédelmet és dinamikus menetteljesítményeket egyesíteni törekvő, mind kisebb hengerűrtartalmú motorépítési tendenciáknak. Azt majd a tartóstesztek döntik el, hogy a „kis motor – turbó” kombináció mennyire bizonyul megbízhatónak hosszú távon.

A motor további előnye, hogy miközben élénken mozgatja az üresen 1215 kilós testet, végig nagyon kulturált és visszafogott marad. Járása döbbenetesen egyenletes, erősen forgatva is csöndes, hangszíne igencsak lágy (mégha a „selymes” szót azért nem használjuk is), csak a legmagasabb, nagyon ritkán használt piros-közeli tartományokban válik ércesen keménnyé. A motorhoz hasonlóan jól sikerült darab a hatsebességes váltó: rövid úton, nagyon precízen és vajpuhán kapcsolható, fokozatkiosztása pedig prímán harmonizál a motorral.
Ami azonban a legmegdöbbentőbb a Golfban, az az, ahogyan a motor erejét az aszfaltra viszi. Ebben a műfajban ugyanis még nem találkoztunk kifinomultabb autóval – legalábbis nem ebben a kategóriában. Alapáron a Golfhoz nem jár ESP, csak kipörgésgátló (ASR), ezzel együtt az autó gyönyörűen uralható, hajtáskultúrája kiemelkedő. Mindegy, hogy sportos indulás vagy gyorsan vett kanyar készteti beavatkozásra az elektronikát, mindig korán, finoman, alig észrevehetően teszi a dolgát – fő szempont a biztonság.
És ami végképp érthetetlen: a jelentős motorerő és a nagy nyomaték ellenére a kormányon semmiféle hajtási befolyással nem kell számolni, nemhogy nem tépi ki a volánt a kézből, de egy rezzenés sem tapasztalható! Wolfsburgban nagyon eltaláltak valamit, már kezdtem gyanakodni, hogy a Golf titokban hátsókerék-hajtású lett. A négyhengeres turbómotor tartalékai autópályán is elegendőnek bizonyulnak, mert 140-150 felett is van még érezhető gyorsítóereje, miközben csöndességét is megőrzi.
Érdekes, hogy a Golf kilométerórája az átlagosnál jobban csal: valós 160 km/h mellett a mutató már a 170-et is régen elhagyta. A városi, autópályás és országúti használatot teljesen vegyesen magába foglaló tesztfogyasztás kereken hét literre jött ki, ami a teljesítmény és a tesztidőszak téli hidege fényében igazán jó értéknek számít.
![]() | [3/4] | ![]() |
Kapcsolódó írások:
- Nagy veszteség a Volkswagen márkánál
- Tovább erősödik a Volkswagen-Hankook kapcsolat
- Két új haszonjárművet mutatott be Genfben a Volkswagen
- A Volkswagen 2010-ben is indul a Dakaron
- A Volkswagen California a Promobil olvasói szavazás győztese
- Volkswagen Polo BlueMotion: elképesztő számok
- Megmarad a Volkswagen-Merida kapcsolat
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06