Miért veszik a Golfot, mint a cukrot?
Volkswagen Golf 1.4 TSI - Az Autó?
Az ötös Golfhoz képest a VI. karosszériája nem sokat változott, tengelytávja, külső méretei nem vagy alig módosultak.
2009.05.07 11:07rukko.huGondolatok és sörösrekesz a könyvtárban
A Golf komoly autó, az egyetlen vicces részlet a középkonzolba rejtett VW-emblémás sörnyitó, amely egy erre kiképzett sínbe csúsztatva pohártartót varázsol a két első ülés közé. Kifinomultabb megoldással már találkoztunk, mókásabbal még nem. Na de ezt leszámítva nem sok derű várja a leendő VW-tulajdonost. A beltér minden ízében a már ecsetelt precíz kimunkáltságot hangsúlyozza, hiszen rend a lelke mindennek – akár egy könyvtárszobában.
Meghökkentő részletmegoldások, ötletes műszerfali ívek, fifikás design? Aki ilyesmire vágyik, jobb ha elfelejti a Golfot. Aki ellenben nagyra értékeli, ha csendes az autója, a legjobb helyen jár. A gyáriak nem titkolják, hogy hatalmas erőfeszítéseket tettek a hatos Golf zajszigetelésének továbbfejlesztése érdekében.
Munkájuk a lehető legjobban sikerült, mert a kocsi az összes lehetséges zajforrást roppant hatékonyan tartja az utastéren kívül: sem a motor vagy a futómű zajai, sem a menetszél nem képes megzavarni az utasok nyugalmát. Békés, stresszmentes környezet nagy autópálya-tempó mellett is. Mihez is hasonlítsam? – talán egy könyvtárhoz…

Az üléskényelem vékony vagy átlagos termetű vezető számára kifogástalan. Minden irányból jól tart, a kemény tömésből sejthető, hogy hosszú távon sem engedi elfáradni a testet. Nálam kissé mackósabb szerkesztőtársam viszont enyhén passzentosnak érezte az első fotelokat. A helyviszonyok (majdnem) minden irányban bőségesek, különösen a hátsó lábtér érdemel dicséretet.
A belső szélesség viszont – talán az utasok karjára ráforduló ajtókárpit miatt – kissé korlátozottnak tűnik. Hiányoltuk az első könyöklő más autókban gyakran alkalmazott előre-hátra húzhatóságát, mert ennek hiányában legfeljebb a Dolph Lundgren-i dimenziókat elérő alkarral megáldott pilóták tudnak igazán kényelmesen csuklóból sebességet váltani. A VW-féle smucigság iskolapéldája, hogy a hátsó könyöklőért is extra pénzt fizettetnek a kedves vevővel.
Ez már csak azért is kár, mert az alapvetően rendben lévő hátsó ülésekre a már említett mérsékelt szélesség mellett a szélesen terpeszkedő kardánalagút miatt is csak két személyt javaslunk beültetni. Kár, hogy a hátsó ablakok nem ereszthetőek le teljesen. Lelki egyensúlyunkból némileg akkor zökkenünk ki, ha a csomagtartó tájékán kell kezdenünk valamit. Már az ötödik ajtó nyitása sem öröm: az embléma tapodásával nyitható, amit semmi nem véd a felcsapódó mocsokkal szemben.
2. számú probléma: nem nyílik elég magasra, ráadásul a két éles sarka ördögi alattomossággal várja a fájdalmasan „beverődni kívánó” buksikat. Maga a csomagtér változatlanul 350 literes, vagyis korántsem a kategória legjobbja; használhatóságát a kalaptartó aljára fogott háló, a padlóba simuló rögzítőszemek és akasztó fokozza. A szőnyeg alatt szükségpótkerék.
![]() | [2/4] | ![]() |
|
Kapcsolódó írások:
- Nagy veszteség a Volkswagen márkánál
- Tovább erősödik a Volkswagen-Hankook kapcsolat
- Két új haszonjárművet mutatott be Genfben a Volkswagen
- A Volkswagen 2010-ben is indul a Dakaron
- A Volkswagen California a Promobil olvasói szavazás győztese
- Volkswagen Polo BlueMotion: elképesztő számok
- Megmarad a Volkswagen-Merida kapcsolat
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06