Miért veszik a Golfot, mint a cukrot?

Volkswagen Golf 1.4 TSI - Az Autó?

Az ötös Golfhoz képest a VI. karosszériája nem sokat változott, tengelytávja, külső méretei nem vagy alig módosultak.

2009.05.07 11:07rukko.hu

Gondolatok és sörösrekesz a könyvtárban

A Golf komoly autó, az egyetlen vicces részlet a középkonzolba rejtett VW-emblémás sörnyitó, amely egy erre kiképzett sínbe csúsztatva pohártartót varázsol a két első ülés közé. Kifinomultabb megoldással már találkoztunk, mókásabbal még nem. Na de ezt leszámítva nem sok derű várja a leendő VW-tulajdonost. A beltér minden ízében a már ecsetelt precíz kimunkáltságot hangsúlyozza, hiszen rend a lelke mindennek – akár egy könyvtárszobában.

Meghökkentő részletmegoldások, ötletes műszerfali ívek, fifikás design? Aki ilyesmire vágyik, jobb ha elfelejti a Golfot. Aki ellenben nagyra értékeli, ha csendes az autója, a legjobb helyen jár. A gyáriak nem titkolják, hogy hatalmas erőfeszítéseket tettek a hatos Golf zajszigetelésének továbbfejlesztése érdekében.

Munkájuk a lehető legjobban sikerült, mert a kocsi az összes lehetséges zajforrást roppant hatékonyan tartja az utastéren kívül: sem a motor vagy a futómű zajai, sem a menetszél nem képes megzavarni az utasok nyugalmát. Békés, stresszmentes környezet nagy autópálya-tempó mellett is. Mihez is hasonlítsam? – talán egy könyvtárhoz…


Az üléskényelem vékony vagy átlagos termetű vezető számára kifogástalan. Minden irányból jól tart, a kemény tömésből sejthető, hogy hosszú távon sem engedi elfáradni a testet. Nálam kissé mackósabb szerkesztőtársam viszont enyhén passzentosnak érezte az első fotelokat. A helyviszonyok (majdnem) minden irányban bőségesek, különösen a hátsó lábtér érdemel dicséretet.

A belső szélesség viszont – talán az utasok karjára ráforduló ajtókárpit miatt – kissé korlátozottnak tűnik. Hiányoltuk az első könyöklő más autókban gyakran alkalmazott előre-hátra húzhatóságát, mert ennek hiányában legfeljebb a Dolph Lundgren-i dimenziókat elérő alkarral megáldott pilóták tudnak igazán kényelmesen csuklóból sebességet váltani. A VW-féle smucigság iskolapéldája, hogy a hátsó könyöklőért is extra pénzt fizettetnek a kedves vevővel.

Ez már csak azért is kár, mert az alapvetően rendben lévő hátsó ülésekre a már említett mérsékelt szélesség mellett a szélesen terpeszkedő kardánalagút miatt is csak két személyt javaslunk beültetni. Kár, hogy a hátsó ablakok nem ereszthetőek le teljesen. Lelki egyensúlyunkból némileg akkor zökkenünk ki, ha a csomagtartó tájékán kell kezdenünk valamit. Már az ötödik ajtó nyitása sem öröm: az embléma tapodásával nyitható, amit semmi nem véd a felcsapódó mocsokkal szemben.

2. számú probléma: nem nyílik elég magasra, ráadásul a két éles sarka ördögi alattomossággal várja a fájdalmasan „beverődni kívánó” buksikat. Maga a csomagtér változatlanul 350 literes, vagyis korántsem a kategória legjobbja; használhatóságát a kalaptartó aljára fogott háló, a padlóba simuló rögzítőszemek és akasztó fokozza. A szőnyeg alatt szükségpótkerék.

prev[2/4]next
  1. 1. oldal
  2. Gondolatok és sörösrekesz a könyvtárban
  3. Feltöltve
  4. Kényelemre hangolva

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.