Hibridhajtás 24 órán át
A Peugeot a 908 HY versenyeztetésével kutat
A Peugeot Sport az idei Le Mans Series silverstone-i futamát használta ki a mozgási energiát visszanyerő hibridhajtású 908 HDi FAP bemutatására.
2008.11.28 18:30ma.huA különleges ezüst-szürkében csillogó autó ízelítőt adott a márka hosszú távú versenyautóinak jövőbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-től érvénybe lépő műszaki szabályzattól. A hibridtechnika fékezéskor lehetőséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására.
Hagyományos autóban ez az energia kárba vész: felmelegíti a fékeket. Ha viszont hasznosítják, kétféleképpen is növelheti a jármű hatékonyságát: vagy az energia-felhasználás növelése nélkül fokozza a dinamikát, azáltal, hogy összegződik a belső égésű motor teljesítménye és a tárolt mozgási energia, vagy azonos teljesítményszint esetén csökkenti a fogyasztást, mert kihasznál amúgy veszendőbe menő energiát.

A bemutatójármű rendszere három kulcsfontosságú elemet tartalmaz. A 60 kW-os, fogaskerék-hajtású villanymotor-generátort, amely a hagyományos önindító helyébe lép, a tíz telepbe rendezett 600 darab lítiumion-akkumulátort, amely tárolja az energiát, illetve az elektronikus áramátalakítót, amely az akkumulátor és a motor-generátor között szabályozza az áram folyását.
A 908 HY hajtása háromféle lehet: tisztán villamos (például a boxutcában), tisztán belsőégésű motoros, vagy pedig a kettő kombinációja.

Egy Le Mans-i kör alatt például 20 - 30 másodpercig nyer vissza energiát a rendszer. Az energia lehetséges felhasználásai a következőek. Rásegítés 60kW (80 LE) teljesítménnyel, körülbelül 20 másodpercig körönként, vagy automatikusan, kigyorsításhoz a kanyarokból, vagy a vezető szándéka szerint, például előzéskor, illetve fogyasztáscsökkentés a visszanyert energia mértékével arányosan (3-5 százalék).
Michel Barge, a Peugeot Sport igazgatója így vélekedik az új modellről: "A 908 HDi FAP tökéletesen illik hosszú-távú versenyprogramunkba, amelynek célja nem csupán a kihívások vállalása, hanem az is, hogy autógyártóként kihasználhassuk a versenyzést, mint a kutatás és fejlesztés eszközét. Miután versenyeken futtattuk HDi FAP autónkat, rendkívül értékes tapasztalatokkal gazdagabban tudjuk fejleszteni sorozatgyártású típusainkat. Az, hogy bevetjük-e ténylegesen 2009-ben ezt a technikát, természetesen attól függ, hogy milyen szabályzatot hoz ki az Automobile Club de l Ouest."