Környezetbarát és kényelmes

42 járművel vonul fel hazai pályán a Peugeot

A Peugeot a 2008-as Párizsi Autószalon alkalmával mutatja fel ismét elhatározottságát és páratlan képességeit a környezetkímélet és az élményautózás ötvözésére. Műszaki alkotókészsége és újító gondolkodása a kiállított koncepcióautókban és sorozatgyártású modellekben ölt testet.

2008.10.02 18:00ma.hu

A mobilitás iránti érzékkel áthatott márka több mint 42 járművel szemlélteti a máról és a holnapról vallott elképzelését. Bízva környezetvédelmi felfogásának helyességében, és kihasználva sokéves kutatásának tudáskincsét, a Peugeot bepillantást enged hibridtechnikai stratégiájába.

Ez a HYmotion nevű technika villanymotorral kombinálja a belsőégésű motort, jelentős áttörést érve el a fogyasztás és a CO2-emisszió csökkentésében. Az alábbiakban szemezgetünk a Paris Motor Show-n felsorakozó Peugeot újdonságokból.

RC HYmotion4: mint a varázslat

Az elegáns, erős és sportos RC HYmotion4 a Peugeot mérnökeinek és formatervezőinek szenvedélyéből és tapasztalatából született. E "túrakocsi" kupé, a 2002-es RC koncepcióautók, illetve a 908 RC (a tavalyi Párizsi Autószalon egyik sztárja) közül hiányzó láncszem, valóságos guruló laboratórium, amely számos stilisztikai, műszaki és technológiai ötletet készít elő jövőbeli alkalmazásra.

A teljes mértékben innovatív HYmotion4 hibridrendszerrel hajtott négyajtós, négyüléses, 4x4-es jármű nagyszerűen egyesíti magában az élvezetes autózás és a környezetkímélet szempontjait. A hátuljában elhelyezett 1.6-os, 160 kW (218 LE) teljesítményű THP motort 70 kW-os (95 LE) villanymotor egészíti ki.


PROLOGUE HYmotion4: abszolút hibrid

Egy jövőbe mutató járművel meghökkenést kelt a Peugeot: itt a PROLOGUE HYmotion4. A két különböző világ fúziójaként létrejött PROLOGUE HYmotion4 koncepcióautó egy új járműjellegre mutat rá a Peugeot kínálatán belül.

Már a külső megjelenése is "hibrid", hiszen a szabadidő-terepjárók, a többcélú autók és a szedánok jegyeit ötvözi, de még inkább hibrid a szerkezete. A csúcsszintű kupék kvalitásait és felszerelését (vetített műszer, követési távolságfigyelő stb.) elegyíti praktikummal és ügyes variálhatósággal. Nevéhez illően a HYmotion4 4x4-es jármű: a 2.0 literes HDi FAP dízel a hátsó kerekeket hajtja, a villanymotor pedig az elsőket. A kompakt, mégis tágas kocsi 147 lóerős (200 LE) ugyan, CO2 emissziója mégis mindössze 109 g/km, illetve villamos üzemben nulla.

308 HYmotion2: az inspiráció forrása

Az 1.6-os HDi FAP 80 kW-os (110 LE) dízel mellett a jármű elejében elhelyezett villanymotorral ellátott 308 hibrid neve HYmotion2, mivel csak fronthajtású. A fejlesztésben kulcsszerepe van, mivel olyan megoldások nagysorozatú gyártását készíti elő, amelyek jelentősen csökkenthetik a fogyasztást és az emissziót. A kombinált ciklusban mért CO2-kibocsátása csupán 90 g/km.

Komplett TEPEE-család

Miután kijött a Partner Tepee, majd a Bipper Tepee, újabb taggal bővül a szabadidőnek és a családnak szentelt autók választéka a Bipper Tepee Outdoor világpremierjével. Franciaországban 2009 első negyedétől kapható ez a kompakt és sokoldalú jármű. Kidolgozása igényes, harmadik oldalablakkal, stílusos hátfalajtóval és sajátos küllemmel.

A teljes Bipper Tepee családra jellemző a kis fogyasztás: az 1.4 HDi-é (70 LE) például 4,5 liter, 119 g/km CO2-emisszióval. Megjegyzendő, hogy 2009 elejétől értékesítik a Partner Tepee hétüléses változatát, amely még az elvártnál is többet kínál a nagyobb családoknak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.