Futurisztikus koncepciók
Jövőbe mutató dizájn versenyt rendezett a Peugeot
Október elejével bezárólag álomautó tervezési versenyt rendezett a Peugeot. A verseny témája "Képzeljék el a holnap megapoliszainak Peugeot-ját" nagy sikert hozott.
2008.10.20 12:30ma.huAz 5. alkalommal megrendezett versenyen több mint 2500 pályaművet nyújtottak be 95 különböző országból. A rendkívül népes mezőnyből kiemelkedve három pályamű, három különböző kontinensről végzett a dobogón. Ezeket mutatjuk be az alábbiakban.
1. PEUGEOT RD Alkotója, Carlos Arturo Torres Tovar, Kolumbia, 25 éves
A lényegében egy igen leleményes csuklórendszer segítségével működő Peugeot RD tanulmányautó útfekvése kifogástalan, és könnyedén mozog a városi forgalomban. Környezetbarát villanymotorjával ez az egyszemélyes tanulmány határtalan, újfajta szabadságérzést kínál vezetés közben a panoráma-kilátásnak, az akusztikus vezetéstámogató rendszernek, és a biztonságos vezetéshez szükséges információk szélvédőre vetítésének köszönhetően.
A tanulmány a háromkerekű robogók szabadságélményét és a személyautók vezetési kényelmét egyesíti, miközben mindkét közlekedési eszköz alapvető tulajdonságait megőrzi, s mindezt a legnagyobb csendben. Az olcsó, strapabíró és rendkívül egyszerű Peugeot RD tanulmányautó tehát tökéletesen illeszkedik a jövő összetett közlekedési kihívásokat támasztó megapoliszának környezetéhez.

2. PEUGEOT EGO Emre Yazici, Törökország, 45 éves
A Peugeot EGO a derű autója: olcsó, strapabíró és egyszerűen használható. Az EGO teljes mértékben környezetbarát. A nagyvárosokban, csúcsidőben egyetlen ember ül a legtöbb autóban. Az EGO-t ebben a szellemben tervezte meg alkotója. A hagyományos személyautókhoz képest mindössze negyedakkora tömegű autó így 100%-ban elektromos meghajtással képes működni.
Miért használjunk négy kereket, ha kettő is elegendő? Az EGO-nak csak két kereke van, mégis kategóriája legbiztonságosabb gépjárműve körülölelő formájának köszönhetően. Végül, az EGO az időjárási viszontagságoktól sem szenved: egész évben, minden időben használható. Egyedülálló kompakt formája és pluszhelyet nem igénylő ajtónyitó rendszere lehetővé teszi, hogy az autó a legkisebb helyre is képes legyen leparkolni. A flexibilis szélvédőben kapott helyet a szélvédőre vetítő kijelző, és a be- és kiszállást is biztosítja oly módon, hogy betekeredik a gépjármű hátuljában elhelyezett hengerbe. Hasonlóképp, a csomagtérajtó nyitáskor a padlólemez alá csúszik be. Vezetéskor a kerekek forgási sebességét kell változtatni, melyek függetlenek egymástól, így az autó képes egyhelyben megfordulni. Az EGO páratlanul fürge, egy joystick szolgál az irányítására, és ezzel szabályozhatjuk a sebességét is.

3. OXO Lou Ke, Kína, 22 éves
Az OXO tanulmány neve közvetlenül utal a Peugeot-modellek számozására. A korábban "x0x" névre keresztelt tanulmányautó az oroszlános márka középső 0-ját kívánta felhasználni, és két "x"-szel körbevéve hangsúlyozni futurista jellegét. Tekintettel azonban az "X"-tengely köré felépített autó sajátos jellegére, a 0 és az x-ek felcserélésével született meg az "OXO" név.
A határozottan modern és környezetbarát Peugeot OXO 100%-ban elektromos gépjármű. Első és legfontosabb újítása csuklórendszere, hiszen az "X"- rendszerrel jelentős mértékben képes csökkenteni méretét parkoláskor, illetve a városi forgalomban is, például szűk utcákban. Igen kreatív kerékrendszerének köszönhetően a tanulmányautó képes oldalirányban mozogni, megfordulni saját tengelye körül, így városban különösen előnyös. További újítás a "Peugeot Phone" konzol alkalmazása, mellyel a vezető manuálisan, illetve automatikusan is irányíthatja az autót. A "Stresszmentes vezetés" opció lehetővé teszi a vezető és az utas számára, hogy optimalizálják útvonalukat, vagy egész egyszerűen csak gyönyörködjenek a táj szépségében.

Az 5. Peugeot Dizájnverseny valódi siker. Az esemény igazi pezsgést hozott, hiszen több mint 600 000-en látogatták meg a www.peugeot.com honlapot, és számtalan interakcióra került sor a világ különböző blogjain és fórumain. Az autó-formatervezés első nemzetközi méretű versenyeként a Peugeot Design Contest továbbra is lelkesíti a fiatal formatervezőket, akik egy felelősen viselkedő világról álmodnak, ahol a mobilitás az ember és a környezetvédelem szolgálatában áll.
A dizájnerek megannyi megoldást - hibridmotor, villanymotor, üzemanyagcella és kompakt projektek - vázoltak fel annak érdekében, hogy szavatolják ember és gép kiegyensúlyozott szövetségét.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06