A férfiak aktívabban érdeklődnek

A választók 45 százalékát nem érdeklik a politikai hirdetések

A választópolgárok 45 százaléka egyáltalán nem követi nyomon a politikai hirdetéseket, míg 38 százaléka pártállástól függetlenül minden hirdetést figyelemmel kísér - többek között ez olvasható a KutatóCentrum és a Marketing and Média közös, az MTI-hez szerdán eljuttatott felméréséből.

2010.03.03 13:44MTI

A kutatás 1456 ember online megkérdezésével, február 17. és 22. között történt. A közlemény szerint a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot. A közlemény úgy fogalmaz, hogy a KutatóCentrum és a Marketing and Média közös felmérése rávilágított, hogy a 18-64 évesek 45 százaléka egyáltalán nem figyeli a politikai hirdetéseket. Azoknak a többsége, 69 százaléka, akik nyomon követik a választási kampányokat, beállítottságtól függetlenül minden politikai témájú reklámot megnéznek.

A megkérdezettek csupán 16 százalékát érdeklik csak annak az egy pártnak a hirdetései, amellyel szimpatizálnak, és 11 százalékuk kíváncsi kizárólag a nagy pártokra. Megállapították, hogy a férfiakat köti le jobban a politika: 57 százalékuk kísér figyelemmel valamilyen politikai tartalmú hirdetést, míg a nőknek csupán 52 százaléka érdeklődik a téma iránt. Kort tekintve az idősebbek a nyitottabbak: az 55-64 évesek 68 százaléka legalább egy párt programjából naprakész, ebből 55 százalék minden párt kampányát nyomon követi.

A közlemény kitér arra is, hogy a felmérés szerint a pártok programjairól a televízió és az internet szolgáltatja a legtöbb hasznos információt, minden második megkérdezett ezekből médiumokból tájékozódik. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatásvezetője az eredményt nem tartja meglepőnek, mert szerinte amellett, hogy a tévénézéssel átlagosan eltöltött idő Magyarországon meghaladja a napi 4 órát, a televízió lehetőséget ad politikai tartalmú háttér-, vita- és beszélgetős műsorok közvetítésére is.

A kutatásvezető megjegyzi azt is, hogy ezen a médiumon keresztül több társadalmi réteget lehet elérni, "így nem csoda, ha a pártok körében népszerű eszköznek számít". Megállapítása szerint az internet népszerűségét annak köszönheti, hogy ott a választópolgárok aktívan kereshetik az őket érdeklő információkat.

A felmérés kitér arra is, hogy a szórólapokat és nyomtatott sajtót már csak a választópolgárok közel egyharmada tartja hasznos információforrásnak, 23 százalék pedig úgy gondolja, hogy a pártok programjairól semmilyen médium nem nyújt számára értékes tájékoztatást. Amíg a televízióból inkább az idősebbek informálódnak, addig az internet a fiatalok és a férfiak körében népszerűbb. A szórólapokból legnagyobb arányban a kisvárosokban, valamint a községekben és falvakban élők szereznek információt.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.