Miért nem épül a 4-es metró?
Mi történt? Felfüggesztették a 4-es metró alagútépítését a Gellért térnél
Felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a fúrópajzsok két hónapra leállnak - írja az Index.hu. Az internetes portál szerint a folytatás sem lesz zökkenőmentes: a Duna alatt megint meg kell állni 2-4 hónapra a Fővám téri állomás építésének csúszása miatt.
2008.08.15 07:20MTIA csúszás miatti többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere azt közölte, azért kell leállítani a munkálatokat egy hete, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező; a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy az szükséges. Addig a főalagutak sem épülhetnek tovább, amíg az azokat átkötő alagút nem kap hatósági engedélyt.
A kivitelező már benyújtotta a szükséges kérelmet, a hatóságnak 60 napja van arra, hogy megadja a jóváhagyást. Csúszik a Fővám téri állomás építése is. A projektmenedzser számításai szerint március és május között készül el annyira, hogy fogadni tudja a pajzsokat. Így várhatóan 60-120 napot állnak majd a pajzsok a Duna alatt. Klados Gusztáv közölte, még mindig nem dőlt el, hogyan építsék meg az állomás Duna alá benyúló kockázatos peronalagútját. A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt.
A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium, az állomásokat pedig külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik.
Kapcsolódó írások:
- Késik a 4-es metró építése - Átütemezték a szerelvények gyártását
- Hulladékgyűjtőben a 4-es metró tervei
- 4-es metró: már három kilométernyi alagút elkészült
- Szükséges a 4-es metró, Szabadság híd
- MSZP: közös nyilatkozatot a 4-es metróért!
- Demszky: a 4-es metrónak egy nemzetközi hírű szakemberre van szüksége