20 százalékát teljesítették már
4-es metró: már három kilométernyi alagút elkészült
Mintegy 20 százalékát teljesítették már a 4-es metró beruházásnak; eddig három kilométernyi alagút készült el az Etele tér és a Móricz Zsigmond körtér között - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezérigazgató-helyettese újságírókkal a szerdai metróbejáráson.
2008.07.02 16:24MTIOlti Ferenc elmondta: bár a munkálatok nagyobb része még hátra van, a projekt szempontjából nagy stabilitást jelent, hogy a szükséges szerződéseket már mind megkötötték. A beruházás egyébként összesen ötezer embernek ad munkát. A szerdai bejáráson az újságírókat kisvonattal vitték végig a már elkészült, egybefüggő alagútszakaszon, amelyen úgynevezett szolgálati sínpárt fektettek le.
A munkálatokat végző fúrópajzs 116 méter hosszú, 300 tonna, de ehhez még hozzátartozik 280 tonnányi kocsisor is, amely a műszaki hátterét biztosítja a fúrópajzsnak. Ez a szerkezet együtt halad végig az alagút fúrása során. Az északi fúrópajzs jövő hétfőn indul a Móricz Zsigmond körtérről a Gellért térre, majd innen már a Duna alatt folytatja munkáját, miután a déli fúrópajzs is megérkezett oda.
Ez egy kritikus szakasza lesz az építkezésnek, mert néhol a folyó és az alagút között csak két és fél méter a talajtakaró vastagsága - részletezte a vezérigazgató-helyettes. A szakemberek elé komoly feladatot állít a Gellért téri és a Fővám téri megállókon kívül a Kálvin téri állomás is.
Ezen a helyen találkozik majd ugyanis a 2-es és a 4-es metró, amelyek összekötése nem egyszerű kihívás - mondta Olti Ferenc. A problémás állomások megépítésének nehézségeit jól szemlélteti, hogy míg a megállók átlagos mélysége 16 méter, addig a Gellért és a Fővám téri állomások már 36 méteres mélységben vannak. Itt azért kell olyan mélyre vinni az alagutat, mert a Duna alatt kell elvezetni azt.
Ugyancsak problémás az épületek közelsége is, ami nem csak az alagút fúrásánál követel nagyobb figyelmet, hanem a lakókra is tekintettel kell lenniük. Ezzel kapcsolatban Olti Ferenc megemlítette, hogy a Móricz Zsigmond körtéri állomás építésénél egy alkalommal este 10 óra után is folytak a munkálatok, és a környező házakból sörösüvegekkel dobálták meg a munkásokat. A 4-es metró megépítésének első szakaszában 10 állomás készül el.
Ezek közötti távolság nagyon változó, átlagosan 7-800 méter; a legrövidebb - 300 méteres - szakasz a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér között van, míg a leghosszabb a Tétényi út és a Bocskai út között, ez már 1.350 méter hosszú - mutatott rá Olti Ferenc.
A 4-es metró megvalósíthatósági tanulmánya a nyomvonaltervvel 1994-ben készült, a beruházás - ha minden a tervek szerint halad - 2013-ban fejeződik be. A metróépítés költsége folyamatosan emelkedik, s habár a beruházás még az elején tart, már túllépte az ötszázmilliárd forintot. Az állam jelentős támogatást remél az uniótól.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06