A garanciális időszakot meghosszabítják
Késik a 4-es metró építése - Átütemezték a szerelvények gyártását
A 4-es metróvonal építési munkáinak késésére hivatkozva átütemezte a metrószerelvények gyártását, ugyanakkor meghosszabbítja azok garanciális időszakát az Alstom Transport, amely hétfőn tájékoztatta erről az MTI-t.
2008.07.21 19:20MTIAz elhúzódó munkálatok késztették arra az Alstomot, hogy a BKV-val való egyeztetést követően a 4-es metró szerelvényeinek gyártását átütemezze - írta közleményében a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek gyártásával és szállításával megbízott cég.
Hozzátette, hogy az átütemezés "jár ugyan némi többletköltséggel a BKV számára", ugyanakkor az Alstom meghosszabbítja a szerelvények garanciális időszakát.
A hónap elején látott napvilágot az a sajtóértesülés, amely szerint akár fél évet is csúszhat a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek szállítása. A BKV akkor az MTI-t arról tájékoztatta: az Alstomnak 2007. február 28-ig kellett volna az előzetes típusengedélyt beszereznie, de ezt csak fél év csúszással tette meg.
A BKV több száz milliós kötbért követel az Alstomtól, a tárgyalások jelenleg is folynak a két cég között. Az Alstom hétfőn azt közölte az MTI-vel: "minden tőle telhetőt megtett az M2 és M4 metróvonalra szánt járművek előzetes típusengedélyének határidőre történő beszerzésért, de ebben az együttműködési folyamatban minden érintett félnek teljesítenie kell saját kötelezettségeit".
Kitért arra, a 2-es metróvonalra szánt járművek szállítását úgy ütemezte át, hogy a szerelvények 2009. szeptember 11-re, az üzembe helyezési határidőre készen álljanak. A közlemény szerint a szerelvények szállítására vonatkozó szerződések önálló, egymástól független dokumentumok, de részei egy általános keretszerződésnek.
Az Alstom kiemelte: a BKV és a Siemens közötti szerződésekre semmilyen tekintetben nincs ráhatása. A Siemens, a BKV által az Alstom Transporttól függetlenül kötött szerződések alapján szállítja a 2-es és a 4-es vonal metrószerelvényeinek biztonsági rendszereit. A különböző szerződések összehangolása a BKV felelőssége és feladata - tette hozzá.
Az Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket.
Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet ez év májusától egy éven át szállították volna le. A 4-es metró járművei ez év novemberétől 2009 szeptemberéig érkeztek volna.
Az Altsom még tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró kötbért igényelt az Alstomtól.
A cég vitatta a kötbér jogosságát, egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltségre jelentett be igényt. A szerelvények szállításának csúszása befolyásolja a Siemens-szel között, vonatbefolyásoló rendszerek telepítéséről szóló szerződések határidős teljesítését.
A késedelem miatt a BKV-nak kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében minimum 975 ezer euró. A közlekedési társaság szerint döntést kellene hozni a szerződések módosításáról, s ezt javasolták a városvezetésnek is.
A BKV hétfőn nem kívánt reagálni az Alstom közleményére, az MTI megkeresésére annyit közölt: folynak az egyeztetések a két cég között.
Kapcsolódó írások:
- Hulladékgyűjtőben a 4-es metró tervei
- Csúszik a Szent Gellért téri metróállomás megépítése
- 4-es metró: már három kilométernyi alagút elkészült
- Budapesten drágább a metróépítés
- MSZP: Vállalja fel Orbán, hogy azt mondta, leállítaná a metróépítést
- Szükséges a 4-es metró, Szabadság híd
- MSZP: közös nyilatkozatot a 4-es metróért!
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06