Új konkurens a láthatáron

Dízelmotor hajtja az új Mazda CX-7 SUV-ot

A Mazda CX-7 SUV végre valahára labdába tud rúgni az európai és távol-keleti konkurensek mellett, hiszen orrába bekerült egy korszerű, 2,2 literes turbódízel-motor.

2009.10.08 08:51autoblog.hu

Eddig kizárólag egy turbós benzinmotor volt elérhető az egyébként nagyszerű és jó ár/érték arányú szabadidő-autóhoz, ám mostantól egy 173 lóerős dízel aggregát is rendelkezésre áll. 2007-es bemutatása óta Európában 30 ezer darab Mazda CX-7-es talált gazdára, a világon pedig 190 ezer fogyott belőle. Nem is telt el a szokásos három év a Mazda elérkezettnek látta az időt a ráncfelvarráshoz. Ennek eredménye egy tagadhatatlanul vonzóbb és kifinumultabb autó lett, amely ugyanakkor csendesebb és igényesebb belső térrel párosul.

A sportos SUV még dinamikusabb formát öltött magára, az új ötszögletű hűtőrácsnak, az erre rímelő óriási alsó légbeömlő-nyílásnak és az új ködlámpáknak köszönhetően az orr-rész sokkal kifejezőbb lett.

Természetesen egyebek mellett új külső színárnyalatokat és kerekeket is kapott a CX-7. A kabinban lecserélték a műszerfal burkolatát és a kárpitanyagokat. Áttervezték a kormányt, több rajta a gomb, ezen kívül újak a mutatók, s kék megvilágításúak a műszergyűrűk. A műszerfal közepén egy új multiinformációs kijelző kapott helyet. Mindemellett új felszerelések is megjelentek az autóhoz, mint például a tolatóamera és a kulcs nélküli nyitás/indítás.

Újdonság még a hátsó lökhárítóba épített radar-alapú rendszer, amely 60 km/óra fölött figyeli az autó mögötti és a holtteret is. Ha a sofőr rosszkor szándékozik sávot váltani, máris érkezik a figyelmeztető hang- és fényjelzés.

Az igazán nagy dolog az új CX-7-tel kapcsolatban mégis a dízelmotor megjelenése, amely új alternatívaként csatlakozott a 2,3 literes, 260 lóerős turbós benzineshez. Az Euro 5-ös, 2,2 literes, variálható geometriájú turbófeltöltővel szerelt common rail erőforrás 173 lóerőt generál 3500-as fordulatszámon és 400 Nm nyomatékot ad le 2000-es fordulaton. 11,3 másodperc alatt gyorsítja a CX-7-et 100 km/órára és 200 km/órás végsebességet tesz lehetővé.

Átlagfogyasztását 7,5 literben határozta meg a Mazda. Az új dízelmotor nemcsak részecskeszűrőt, hanem a szegmensben úttörőként SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátort is tartalmaz, amely szinte nullára csökkenti a nitrogén-oxid kibocsátást. A nitrogéncsapdának is hívott SCR katalizátor ártalmatlan nitrogénre és oxigénre bontja szét a mérgező nitrogén-oxidot, melyhez AdBlue adalékot használ. A folyadék egy 15,5 literes tartályban tárolódik a csomagtér padlója alatt.

A közvetlen befecskendezéses, 2,3 literes DISI turbómotoron is csiszoltak valamelyest, 3000-es forsulatszámnál például 10 százalékkal magasabb nyomatékkal bír. Ennek a maximális értéke egyébként 380 Nm. 260 lóerővel a géptető alatt a CX-7 8,2 mp alatt futja a százat, csúcssebessége pedig 211 km/óra. Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.

A változó nyomatékelosztásos összkerékhajtás is széria mindegyik változatban.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.