Harciasabb és dinamikusabb az új modell

Vezetési élményt ígér: Új külsővel hódít a Mazda 3 MPS

A piac egyik legerősebb hot hatch-e, a Mazda3 MPS a 2010-es modellévre új fizimiskát öltött, vezetése pedig még nagyobb élménynek ígérkezik.

2009.09.03 18:35autoblog.hu

A 3-as család csúcsmodelljének megjelenése mindenekelőtt harciasabb lett, s az utastérben is történtek változások, felszereltek például egy LCD-s turbónyomás-mérő órát. A teljesítmény és a gyorsulás maradt a régi, de jobb a motor hangja és javítottak az útfogáson is.

Szemből a legfeltűnőbb elem az MPS motorháztetején a széles légbeömlő-nyílás, amely növeli a köztes hűtő hatásfokát.

A sportos lökhárítók és küszöbidomok mellett az MPS-re a korábbinál méretesebb hátsó légterelő szárny került fel, de lecserélték a fényszórókat és a hátsó fényeket, továbbá újfajta 18 colos könnyűfém kerekeket tettek fel az autóra. Ezúttal nem egy, hanem két kipufogóvég ékesíti a fart.

Az új Mazda3 MPS kizárólag vörös, ezüst, fekete és gyöngyházfehér színekben vásárolható meg.

A cockpit vezető központú, s nem fukarkodik a sportos hangulatú elemekkel. A csőműszerek vörösen világítanak, középen az új turbónyomás-mérő látható.

A lyuggatott pedálok különösen jól néznek ki, s körös-körül alumínium betétekkel találkozunk. A bőr-szövet kárpitozás egyedi, fekete alapon különleges vörös mintázattal. Alapfelszerelés a 10-hangszórós Bose hifi.

A 2,3 literes, MZR DISI kódjelű közvetlen befecskendezéses turbómotor erőnléte kiváló, 260 lóerőt és 380 Nm nyomatékot pumpál ki magából. Utóbbit már 3000-es fordulatszámon mozgósítja.

Mivel a Mazda3 MPS elsőkerék-hajtású, s az erőt valahogy az útra kell vinni, nyomatékérzékelős önzáró differenciálművet szereltek az első tengelyére. A gyorsulás százra 6,1 másodperc, a végsebesség is maradt 250 km/óra.

Az aerodinamikusabb karosszéria, az új elektrohidraulikus kormánymű és a némileg hosszabb áttételek miatt az MPS kevesebbet fogyaszt elődjénél, viszont a kipufogó új hangolása miatt alacsonyabb fordulatszámon ércesebb hangú nála.

A Mazda a karosszéria merevségén is javított, s módosította az első Macpherson illetve a hátsó multi-link futóművet.

A rugók és a gátlók keményebbek lettek, s a stabilizátorokat is nagyobb átmérőjűekre cserélték. Az új Dunlop gumik erősített oldalfaluk révén jobb tartást adnak.

A féktárcsák mérete elöl 320, hátul 280 mm.

Újdonság az MPS-ben a Mazda úgynevezett hátsó járműfigyelő rendszere (RVM), amely felismeri a hátulról, bal vagy jobb irányból közelítő, valamint a holttérben tartózkodó járműveket és figyelmezteti a pilótát még sávváltás előtt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.