Metamorfózis Honda módra

Japánban már megjelent az új Honda Odyssey

A Honda Japánban megkezdte a teljesen új Odyssey értékesítését. Az új modell október óta kapható, és kíváncsian figyelhetjük, az alaposan megváltozott Odyssey mekkora sikert arat majd, és mikorra ér el Európába.

2008.11.24 12:40ma.hu

A tetőtől talpig átformált Odyssey-nek alacsony a padlószintje, mélyen van a tömegközéppontja, s a hétköznapi buszlimuzinoknál alacsonyabban húzódik a tetővonala, jobb a teljesítménye és tágasabb az utastere. Az új Odyssey emellett modern biztonsági technológiával, többek között Multi-view kamerarendszerrel van felszerelve.

Az Odyssey negyedik generációjának tervezési koncepciója az érzelmi minőség volt, az autó az ember/gép interfész modern fúzióját nyújtja, utasai felszabadultnak érzik magukat, s a kocsi megjelenése különleges. Az új Odyssey fejlesztésének célja tehát az erős érzelmek kiváltása minden körülmények között - akár ül benne az ember, akár vezeti, sőt még akkor is, ha csak nézi.


A környezetvédelmi kérdésekkel egyre inkább tisztában lévő vevők által elvárt kedvező fogyasztási értékek elérése érdekében az új Odyssey-t 2,4 literes DOHC i-VTEC erőforrással és nyomaték-átalakítóval felszerelt CVT váltóval szerelték fel, aminek köszönhetően a modell nagyszerű teljesítményt nyújt, átlagfogyasztása pedig a kategóriában az egyik legjobb: 7,6 l/100 km.

Emellett a teljesen új Odyssey-ben elektronikus gázpedál és olyan ECON üzemmód működik, amely azzal javítja a fogyasztást, hogy a motor terhelésének csökkentése érdekében szabályozza a CVT váltó és a klímaberendezés működését.


A külső dizájn az érzéki dinamizmus koncepciója köré terveződött, amelyben a gazdagon körvonalazott felületek egyaránt kifejezik a dinamizmust és a stabilitást, és láttatják az eleganciát és az erőt.

Az új első orr-rész éles grafikákkal jellemzett, a fényszórók a lökhárító krómozott középső részéből indulnak kifelé, míg a motorházfedélen domború V-vonal húzódik az első hűtőmaszktól felfelé, hogy kifejezze a sebességet és az erőt. A keskeny fényszórók merész látványt nyújtanak.


Oldalnézetből a lendületes sziluett és a kocsi orrától a tető végéig húzódó egyetlen ívelt vonal tűnik fel. Ez és az erősen kontúros felület egyszerre mutat kecsességet és erőt.

Ami a hátulnézetet illeti, az utaskabin erősen elkeskenyedik, míg a hátsó ablakot lekerekítettük, hogy a kabin kompaktabbnak tűnjön. A vízszintesen elhelyezkedő hátsó lámpatestek szélesebbnek mutatják az autót.

Ráadásnak az Odyssey egy különlegességet is tartogat: a speciális, mozgássérültek számára készült változatot, melyet felemelhető első utasüléssel látták el. Ebben a változatban az ülés egy kapcsoló segítségével könnyedén felemelhető, leereszthető és elforgatható. További funkciója a vezeték nélküli távirányító. Az autóban olyan nagy a hely, hogy a kerekesszék még akkor is elfér, ha mind a három üléssor üléseit használják. Emellett a szériafelszereltséget gyarapítja a rögzítőháló és védőtakaró a kerekesszék számára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.