Már kapható a Freed

A Honda megkezdte az új kompakt egyterű, a Freed értékesítését

A Honda Motor Co., Ltd. megkezdte új kompakt egyterűje, a Freed értékesítését. Ez a modell a könnyen használható, tágas utasteret tetszetős formatervvel ötvözi. A különleges, mobilitást segítő modellek - például a vezető-, és utas oldali beemelhető üléssel szerelt változatok - eladása is megkezdődött.

2008.06.30 12:45ma.hu

A "Freed" név a "freedom", szabadság szó rövidítésével jött létre. A név azt jelzi, hogy a Honda a tervezéskor teljesen szabad, a hagyományos gondolkodásmód által nem kötött gondolkodásmódot és gyakorlatot alkalmazott. A "freed" emellett a "free" - szabad - és a "do" - tenni" - igék összevonásából született.
 
A "szabadság a tökéletes életstílus megteremtéséhez" elnevezésű koncepció égisze alatt kifejlesztett Freedben a Honda eredeti - az alacsony padlólemezre és mélyen lévő tömegközéppontra épülő - technológiát alkalmaztuk, hogy a karosszéria kompakt maradjon, mert így városban is könnyű az autóval manőverezni. Emellett cél volt a tágas utastér kialakítása is, hogy mindhárom üléssorban kényelmesen ülhessenek a felnőttek. 

A Honda azzal a céllal fejlesztette ki ezt a járművet, hogy olyan egyterűt alkosson, amely minden utasa számára kényelmes és könnyen használható, illetve amely új értéket kínál, és lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy teljes mértékben és szabadon használhassák a járművet tevékenységeik során, egyéni életstílusuknak megfelelően kezdve a mindennapi közlekedéstől egészen a szabadidős kirándulásokig. 

Három különböző változatot kínál a Freed: a kategória első olyan hétüléses járművét, amelyben az első két üléssorban különálló ülések vannak, a kategória első nyolcüléses járművét; és egy olyan ötüléses modellt, amelynek a kategóriában a legnagyobb a csomagtere. Sőt a Honda olyan modellt is kínál, amelybe kerekesszékkel is be lehet jutni, illetve van vezető-, és utas oldali beemelhető üléssel készülő verzió is. A Honda olyan autónak tartja a Freedet, amely széles vevőkör különböző igényeit képes kielégíteni. 

Mivel a Honda célja az volt, hogy több utas esetén is kényelmes legyen az utazás, illetve nagyobb legyen a vezetés élménye, a vállalat az egyterűin is alkalmazta az alacsony padlószintet és a mély tömegközéppontot. A Freed érkezésével a Honda még gazdagabbá tette az ilyen technológiával készülő egyterűinek palettáját.


A Honda Freed-be épített 1,5 literes i-VTEC erőforrás átlagfogyasztása 6,9 l/ 100 km, (az adat első kerék hajtású autóra vonatkozik a 10-15 üzemmódban mérve, amelyet a Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmusügyi Minisztérium határozott meg), és a nyomaték átalakító és a fokozatmentes váltómű erőteljes és egyenletes gyorsulást garantál, a vezetési élmény sokféle helyzetben lelkesítő és kellemes. 

A karosszéria első és hátsó részének optimális merevsége, illetve az egymáshoz csatlakozó alkatrészek kapcsolódási pontjainak megerősítése révén nagyszerű dinamikus merevség jött létre. A könnyű és mégis merev karosszériaszerkezetet a könnyű, de robusztus nagy szilárdságú acél alkalmazásával értük el, emellett megnöveltük a kereszttartó szerkezeti elemek méretét, amelyek így lehetővé tették a nagyméretű oldalajtókhoz szükséges karosszérianyílások alkalmazását is. 

Ezen kívül a csöndes alapjárathoz és motorműködéshez is hozzájárult a merev szerkezet, mert utóbbi mérsékli a zajkeltő vibrációkat az utastérben. A legfontosabb területeken pedig zajcsökkentő és zajelnyelő anyagokat alkalmaztunk. A Freed biztonságot garantál, hiszen a Honda fejlett ütközési biztonságú karosszériája nemcsak megóvja az utasokat, hanem ütközés esetén csökkenti a másik járműben keletkező károkat is.
 
Az oldalirányú ütközések során fellépő fejsérülések kivédésére a függönylégzsák bizonyos modellekben szériatartozék, másokban pedig rendelhető opció. A Honda menetstabilizáló (VSA) rendszere széria felszerelés a 4WD, a Gi Aero és a Flexi Aero modelleken, és rendelhető az összes többihez. Emellett a motornyomaték szabályozása és az elektronikus pillangószelep szabályozása a jármű finomabb vezethetőségét teszi lehetővé. 

Emellett ISO FIX gyerekülés rögzítési pontok és felső bekötési pontok vannak a második üléssor két szélső ülésén. A Freed környezetvédelmi teljesítménye kiemelkedő, hiszen a Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmusügyi Minisztérium mérései szerint 75 %-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, mint a 2005-ös előírásokban elvárt szint. 

Ami szintém nagyon fontos tényező, hogy valamennyi első kerék hajtású Freed 25 százalékkal múlja alul a 2010-es japán emissziós értékeket. Az összkerék hajtású Freed változatok ugyanezeket az emissziós értékeket 5 százalékkal teljesítik túl.


Különleges igényei vannak? Nos a Freed erre is talált megoldást. A Freed utasterének ugyanis alacsony a padlószintje, nagyok az oldalsó ajtajai és a hátsó csomagtér nyílása, így különösen alkalmas egyedi igényekkel bíró emberek számára. 

A kerekesszékkel is használható modell, illetve az oldalról beemelhető vezető-, és utas oldali üléssel készülő változataival a Freed nagyszerű használati értéket biztosít. A különleges igényeket kielégítő Freed modellek ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint a normál változatok, mert így biztosítható a megfelelő kínálat.
 
A kerekesszékkel használható Freed hátsó része alacsonyabb építésű, mint normál társaié. Felszereltségéhez tartozik egy könnyen kihúzható alumínium rámpa a kerekesszék számára, amelynek dőlésszöge csupán 11 fok, felülete pedig csúszásgátló. Mindezt a kerekesszék biztonsági öv használata egészíti ki, ezért az ilyen autót üzemeltetők biztonságosan és kényelmesen garantálhatják a ki-, és beszállást a kerekesszéket használó emberek számára. 

A második üléssorban lévő különálló ülés kialakítása a kerekes székes utasok számára zavartalan kilátást garantál, illetve a sofőr is könnyen odafigyelhet valamennyi utasára. Emellett van egy különlegesen kialakított, hárompontos biztonsági öv is, amelyhez független mellkasi és medenceöv tartozik a kerekesszékben utazók számára.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.