Már kapható a Freed
A Honda megkezdte az új kompakt egyterű, a Freed értékesítését
A Honda Motor Co., Ltd. megkezdte új kompakt egyterűje, a Freed értékesítését. Ez a modell a könnyen használható, tágas utasteret tetszetős formatervvel ötvözi. A különleges, mobilitást segítő modellek - például a vezető-, és utas oldali beemelhető üléssel szerelt változatok - eladása is megkezdődött.
2008.06.30 12:45ma.huA "Freed" név a "freedom", szabadság szó rövidítésével jött létre. A név azt jelzi, hogy a Honda a tervezéskor teljesen szabad, a hagyományos gondolkodásmód által nem kötött gondolkodásmódot és gyakorlatot alkalmazott. A "freed" emellett a "free" - szabad - és a "do" - tenni" - igék összevonásából született.
A "szabadság a tökéletes életstílus megteremtéséhez" elnevezésű koncepció égisze alatt kifejlesztett Freedben a Honda eredeti - az alacsony padlólemezre és mélyen lévő tömegközéppontra épülő - technológiát alkalmaztuk, hogy a karosszéria kompakt maradjon, mert így városban is könnyű az autóval manőverezni. Emellett cél volt a tágas utastér kialakítása is, hogy mindhárom üléssorban kényelmesen ülhessenek a felnőttek.
A Honda azzal a céllal fejlesztette ki ezt a járművet, hogy olyan egyterűt alkosson, amely minden utasa számára kényelmes és könnyen használható, illetve amely új értéket kínál, és lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy teljes mértékben és szabadon használhassák a járművet tevékenységeik során, egyéni életstílusuknak megfelelően kezdve a mindennapi közlekedéstől egészen a szabadidős kirándulásokig.
Három különböző változatot kínál a Freed: a kategória első olyan hétüléses járművét, amelyben az első két üléssorban különálló ülések vannak, a kategória első nyolcüléses járművét; és egy olyan ötüléses modellt, amelynek a kategóriában a legnagyobb a csomagtere. Sőt a Honda olyan modellt is kínál, amelybe kerekesszékkel is be lehet jutni, illetve van vezető-, és utas oldali beemelhető üléssel készülő verzió is. A Honda olyan autónak tartja a Freedet, amely széles vevőkör különböző igényeit képes kielégíteni.
Mivel a Honda célja az volt, hogy több utas esetén is kényelmes legyen az utazás, illetve nagyobb legyen a vezetés élménye, a vállalat az egyterűin is alkalmazta az alacsony padlószintet és a mély tömegközéppontot. A Freed érkezésével a Honda még gazdagabbá tette az ilyen technológiával készülő egyterűinek palettáját.

A Honda Freed-be épített 1,5 literes i-VTEC erőforrás átlagfogyasztása 6,9 l/ 100 km, (az adat első kerék hajtású autóra vonatkozik a 10-15 üzemmódban mérve, amelyet a Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmusügyi Minisztérium határozott meg), és a nyomaték átalakító és a fokozatmentes váltómű erőteljes és egyenletes gyorsulást garantál, a vezetési élmény sokféle helyzetben lelkesítő és kellemes.
A karosszéria első és hátsó részének optimális merevsége, illetve az egymáshoz csatlakozó alkatrészek kapcsolódási pontjainak megerősítése révén nagyszerű dinamikus merevség jött létre. A könnyű és mégis merev karosszériaszerkezetet a könnyű, de robusztus nagy szilárdságú acél alkalmazásával értük el, emellett megnöveltük a kereszttartó szerkezeti elemek méretét, amelyek így lehetővé tették a nagyméretű oldalajtókhoz szükséges karosszérianyílások alkalmazását is.
Ezen kívül a csöndes alapjárathoz és motorműködéshez is hozzájárult a merev szerkezet, mert utóbbi mérsékli a zajkeltő vibrációkat az utastérben. A legfontosabb területeken pedig zajcsökkentő és zajelnyelő anyagokat alkalmaztunk. A Freed biztonságot garantál, hiszen a Honda fejlett ütközési biztonságú karosszériája nemcsak megóvja az utasokat, hanem ütközés esetén csökkenti a másik járműben keletkező károkat is.
Az oldalirányú ütközések során fellépő fejsérülések kivédésére a függönylégzsák bizonyos modellekben szériatartozék, másokban pedig rendelhető opció. A Honda menetstabilizáló (VSA) rendszere széria felszerelés a 4WD, a Gi Aero és a Flexi Aero modelleken, és rendelhető az összes többihez. Emellett a motornyomaték szabályozása és az elektronikus pillangószelep szabályozása a jármű finomabb vezethetőségét teszi lehetővé.
Emellett ISO FIX gyerekülés rögzítési pontok és felső bekötési pontok vannak a második üléssor két szélső ülésén. A Freed környezetvédelmi teljesítménye kiemelkedő, hiszen a Japán Föld-, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmusügyi Minisztérium mérései szerint 75 %-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, mint a 2005-ös előírásokban elvárt szint.
Ami szintém nagyon fontos tényező, hogy valamennyi első kerék hajtású Freed 25 százalékkal múlja alul a 2010-es japán emissziós értékeket. Az összkerék hajtású Freed változatok ugyanezeket az emissziós értékeket 5 százalékkal teljesítik túl.

Különleges igényei vannak? Nos a Freed erre is talált megoldást. A Freed utasterének ugyanis alacsony a padlószintje, nagyok az oldalsó ajtajai és a hátsó csomagtér nyílása, így különösen alkalmas egyedi igényekkel bíró emberek számára.
A kerekesszékkel is használható modell, illetve az oldalról beemelhető vezető-, és utas oldali üléssel készülő változataival a Freed nagyszerű használati értéket biztosít. A különleges igényeket kielégítő Freed modellek ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint a normál változatok, mert így biztosítható a megfelelő kínálat.
A kerekesszékkel használható Freed hátsó része alacsonyabb építésű, mint normál társaié. Felszereltségéhez tartozik egy könnyen kihúzható alumínium rámpa a kerekesszék számára, amelynek dőlésszöge csupán 11 fok, felülete pedig csúszásgátló. Mindezt a kerekesszék biztonsági öv használata egészíti ki, ezért az ilyen autót üzemeltetők biztonságosan és kényelmesen garantálhatják a ki-, és beszállást a kerekesszéket használó emberek számára.
A második üléssorban lévő különálló ülés kialakítása a kerekes székes utasok számára zavartalan kilátást garantál, illetve a sofőr is könnyen odafigyelhet valamennyi utasára. Emellett van egy különlegesen kialakított, hárompontos biztonsági öv is, amelyhez független mellkasi és medenceöv tartozik a kerekesszékben utazók számára.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06