Tekintélyes teljesítmény...
Képek: Az új Audi S4/S4 Avant: földön járó repülők
Az Audi bemutatja új középkategóriájú sportos csúcsmodelljeit - az S4 és az S4 Avant változatokat. Háromliteres V6-os motorja közvetlen befecskendezéssel és mechanikus feltöltéssel tekintélyes 245 kW (333 LE) teljesítményt produkál.
2008.09.26 13:33ma.huMiközben az S4 modelleket mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 9,7 liter.
A quattro állandó összkerékhajtás magabiztosan adja át a vonóerőt az útfelületre, a sportfutómű pedig kifejezetten dinamikus irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik. Az Audi kívánságra olyan innovatív műszaki megoldásokkal kínálja S4 és S4 Avant modelljeit, amelyek tovább növelik előnyüket vetélytársaikkal szemben.
A hétfokozatú „S-tronic” sebességváltó villámgyorsan kapcsolja fokozatait, míg az új sport-differenciálmű változó arányban osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. Az új Audi S4 október 2. és 19. között, a Párizsi Autókiállításon tartja premierjét.
Az új Audi S4 és S4 Avant szíve teljes egészében új fejlesztésű motorkonstrukció. A 3.0 TFSI az Audi V-motor családjának legifjabb tagjaként jól láthatóan prezentálja, hogyan ötvözi mesterien a négykarikás márka a teljesítmény és a gazdaságosság látszólag ellentmondó elvárásait.
A nagy erejét 2.995 köbcentiméternyi összlökettérfogatból produkáló V6-os feltöltését kompresszor végzi, teljesítménye így 245 kW (333 LE). A Limousine mindössze 5,1, míg az Avant 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika.
A V6-os erőforrás nyomatéka az S4 és az S4 Avant alapkivitelében rendkívül gyorsan és pontosan kapcsolható, hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül irányul a kerekeke felé.
Alternatívaként az Audi a legújabb technikát képviselő kettős tengelykapcsolós váltóművet is kínálja, a hétfokozatú „S- tronic” működése extrém dinamikus, egyben rendkívül gazdaságos is. A vezető a teljesen automatikus üzemmódot is választhatja, de az egyes fokozatokat a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel, vagy a váltókarral manuálisan is kapcsolhatja, a váltások mindenkor karakteresen gyorsan zajlanak.
Az Audi új sebességváltója a váltások - a márkára jellemző dinamikus és kényelmes, mindeközben azonban - rendkívül pontos érzetét közvetíti. Például éppen a harmadik fokozatban gyorsítva, a másik váltórészben a negyedik fokozat már bekapcsolva, egyfajta készenlétben állva várja az esetleges felfelé váltást.
Maga a kapcsolási folyamat tulajdonképpen a tengelykapcsolók váltásaként zajlik, a K1 nyitása közben villámgyorsan zár a K2. Ez a művelet mindössze néhány századmásodpercet vesz igénybe, s gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül, olyan folyamatosan és kényelmesen megy végbe, hogy a vezető szinte nem is észleli.

A quattro állandó összkerékhajtás dinamikusan közvetíti a motor bőséges nyomatékát az útfelületre. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 40 százalékát az első, míg 60 százalékát a hátsó kerekekre irányítja, enyhén hátsókerék-hajtású, sportos karaktert kölcsönözve az autó számára.
Szükség esetén azonban a rendszer akár a másodperc tört része alatt is változtathat a nyomatékelosztás arányán. A quattro összkerékhajtás a hátsókerék-hajtású vetélytársakhoz viszonyítva biztos sajátkormányzási tulajdonságokról, magas fokú stabilitásról és hatékony vonóerő-átadásról gondoskodik. Az Audi S4 és S4 Avant egyaránt izmos atléta benyomását keltve jelenik meg az úton.
A külső design módosításai között elsősorban a speciális lökhárítók, az alumíniumhatású külső tükörházak, a 18-colos „S-Design” könnyűfém keréktárcsák, az oldalsó küszöblécek, a diszkrét hátsó légterelő és a négy kipufogóvég tűnik fel. A szériafelszereltség részeként LED nappali világítással kiegészített „Xenon Plus” fényszórók, illetve az ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák további jellegzetes stílusjegyekként jelennek meg.
Az utasteret szintén az a határozottan sportos karakter jellemzi, ami mindkét új S-modell sajátja. A sportülések elektromos állítású derék- és kihúzható combtámaszt is kínálnak, a kombinált egységben szürke számlappal és fehér mutatóval szerelt műszerek sorakoznak. Ugyanúgy az S4-embléma díszíti őket, mint a multifunkciós bőrbevonatú sportkormányt és a kulcsot.
Az utastér alaptónusa fekete, amit csiszolt alumínium berakások díszítenek. A szénszálas műanyag és a nyírfa mellett nemesacél-szálakból készült szövet is rendelkezésre áll. Az autózást opcióként rendelhető vezetői segédrendszerek tehetik még biztonságosabbá és kényelmesebbé.
Az „adaptive cruise control” (ACC) önműködően szabályozza az elöl haladó járműhöz mért követési távolságot, a „braking guard” pedig a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztet. Az „Audi side assist” a sávváltást teszi biztonságosabbá, míg az „Audi parking system advanced” a tolatva parkolást könnyíti.
A multimédiás rendszerek területén az Audi szintén vonzó technikák csomagjait kínálja. A kommunikációs és szórakoztató rendszerek kínálatában szerepel többek között a vetélytársak hasonló megoldásait felülmúló MMI kezelési rendszer, különböző rádiók és hangrendszerek egészen a Bang & Olufsen high-end berendezéséig, kétféle navigációs rendszer, iPod-csatlakozó és egy rendkívül kényelmesen használható Bluetooth-autótelefon.
Az extrafelszerelések programját olyan kifinomult technikák teszik teljessé, mint a háromzónás komfort automatikus légkondicionáló vagy éppen az „adaptive light” dinamikus kanyarvilágítás.
Az Audi S-modelljei várhatóan 2009. I. negyedévében érkeznek Magyarországra.

Kapcsolódó írások:
- Képek: Audi Mileage Marathon: első próbáján a világ legtisztább dízelje
- Őrület: Audi TTS Coupéval járőröznek a rendőrök Győr környékén
- Brutál képek az új Audi Q7- ről: 500 lóerő alattunk, rendőrautók mögöttünk...
- Indul az Audi ügyfélsport-programja, az R8 GT3-változatával
- Audi Hungária: első az egy főre jutó bevétel és nyereség rangsorban
- Újabb féléves rekord a motorgyártásban az Audinál
- Tavasszal legördült a 400.000. győri Audi
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06