Isztambulban láthatjuk az új City-t
Az új, stílusos Honda City betör a piacra
Októberben, az Isztambuli Autókiállításon mutatkozik be Európának a vadonatúj Honda City, amely kívül-belül megújult, és amelyet 2009 első negyedévében kezdenek el forgalmazni hazánkban.
2008.09.26 08:00ma.huA kompakt szedán radikálisan eltávolodik az előző generációs modell megjelenésétől; teljesen megújult külseje számos olyan elemet hordoz, ami a stílusos Accordra emlékeztet.
Az áttervezett külső mellett új elem az 1.4 i-VTEC motor is, amely jelentősen több teljesítménnyel ruházza fel az új City-t. Az új motor – ugyanaz, mint ami az új Jazz modellben is dolgozik – a Honda népszerű i-VTEC technológiáját alkalmazza, így kiváló teljesítményt és nagyfokú rugalmasságot kínál alacsony fogyasztás és kis emisszió mellett.
Ezzel az erőforrással a City 100 lóerőt teljesít, vagyis 17 lóerővel lett izmosabb a kifutó modellnél. Ez a többletteljesítmény teszi lehetővé, hogy az új City gyorsulási értéke manuális sebességváltóval elérje a 11,8 másodpercet 0-100 km/órára, ami 1,6 másodperces javulást jelent.
Az automatikus egységgel ez az érték 14,7 másodperc, s a korábbi gyorsuláshoz képest ez is fél másodperccel jobb eredmény. A City kézi kapcsolású sebességváltója a korábbi egység módosított változata, amelyben karbon szinkrongyűrűk segítik a lágyabb kapcsolást, emellett pedig további finomítást jelent az optimalizált áttételek alkalmazása.
Az automatikus váltómű vadonatúj fejlesztés; a modell történetében először a fokozatok a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatók. 'Sport' üzemmódban a fejlettebb váltóelektronika és a jobb áttételek révén remekül érvényesül az új autó meg növekedett teljesítménye.

A vadonatúj modell több más téren is elődje fölé emelkedik: például a felhasznált anyagok jobb minősége, a magasabb szintű esztétika és a nagyobb funkcionalitás révén.
Az utastérben még több a tároló hely – többek közt nőtt a kesztyűtartó mérete is –, s az ülések új formaterve még nagyobb kényelmet biztosít a vezetőnek és utasainak.
A formai változások mellett több fejlesztés is azt szolgálja, hogy javuljon az autó NVH (zaj, vibráció és nyerseség) szintje. Új megoldásokat alkalmaztunk a kocsi testben, az utastérben, a felfüggesztésben, a motorban és annak felfüggesztésében, hogy a Honda legújabb szedánját még kifinomultabbá varázsoljuk.
Az NVH értékek javulása lehetővé teszi vásárlóink számára, hogy teljesen kihasználhassák az új audio rendszer szolgáltatásait, az iPod-csatlakoztatás lehetőségét vagy a jobb hangminőséget.
Az új City a díjnyertes, új Honda Jazz padlólemezére épül, és számos olyan technológiát átemeltünk bele, amelyek az új ferdehátú modellben is megjelennek.
A megnövelt tengelytáv az utastér jelentős növekedésével is járt, ezzel együtt pedig javultak az autó menettulajdonságai és irányíthatósága is. A biztonságot a Fejlett Ütközési Biztonságú ACE karosszériaszerkezet alkalmazása is növeli, amely az ütközést elszenvedő mindkét autó utasai számára jobb védelmet nyújt, még akkor is, ha a járművek tömege eltérő.

Kapcsolódó írások:
- A Honda betekintést enged a hibridek jövőjébe
- Bemutatkozott az alacsony emissziójú Honda Roadster
- A Honda bemutatta az FCX Clarity üzemanyagcellás jármű japán modellváltozatát
- A Guanghzou Honda saját márkát teremtett: LI NIAN
- A Honda megkezdte az új kompakt egyterű, a Freed értékesítését
- Megkezdődik az új Honda FCX Clarity üzemanyagcellás jármű gyártása