Itt a Q7 "kistestvére"

Az Audi Q5 fürge is, erős is

Végre bemutatták a BMW X3 ingolstadti ellenfelét. Az Audi Q5 olyan, amilyennek vártuk, vagyis mint egy kicsi Q7, de persze ez is roppant fürge lesz, hiszen a legkisebb motor is 211 lóerős.

2008.06.03 19:00ma.hu

Az Audi kompakt terepjárója 463 centi hosszú, 188 centi széles és 165 centi magas. A Q7-nél kisebb modell azonban tágasnak tűnik, amire a 2 méter 81 centis tengelytávból lehet következtetni. 

Emellett valószínűleg a fogyasztása is jó lesz és nem csak a motorok miatt, hanem azért is, mert légellenállási együtthatója 0.33, ami a legjobbak között van ebben a kategóriában. Bár csak hobbiterepjáróról van szó, azért a tulajdonságai nem rosszak: első terepszöge 31 fok, a hátsó 25, has magassága 20 cm, gázlómélysége pedig 50. A bevezetéskor 3 motorral kezdődik meg az értékesítés. Az alap a kétliteres turbós, TFSI motor lesz, amely 211 lóerős. 

Külön érdekessége, hogy 350 Nm-es maximális nyomatékát már 1500-as fordulatnál leadja. A 100-as tempót ezzel az erőforrással 7.2 másodperc alatt éri el a Q5, míg a végsebesség 222 km/óra. A dízeleknél a legkisebb a kétliteres közös nyomócsöves, amely 170 lóerős és ennek is 350 Nm a maximális nyomatéka. A 100-as sprinthez 9.4 másodpercre van szüksége, végsebessége pedig 204 km/óra. A legerősebb motor bevezetéskor a háromliteres V6-os TDI lesz, amely 240 lóerős lesz, de maximális nyomatéka 500 Nm, aminek eredményeként 6.5 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 225 km/óra. 

Kisebbik dízelmotorhoz hatfokozatú S-Tronic váltó jár, míg a másik kettőhöz az új, immár 7-sebességes S-Tronic. Azt talán mondani sem kéne, hogy mindegyik változat megkapja az Audi Quattro összkerék hajtását, ami alapesetben 40:60 arányban osztja meg a nyomatékot a tengelyek között, de a körülményeknek megfelelően előre akár a nyomaték 65 %-a kerülhet, de ha úgy adódik, akkor hátulra akár 85 százalék is juthat. A futómű alkatrészei egyébként alumíniumból készülnek.


A Q7-hez hasonlóan a Q5 teteje is kupészerűen van lecsapva hátul és szintén oldalról az ún. Tornado Line is igen szembetűnő. Hátulról az alumíniumból készült csomagtér ajtó és a LED-es technológiával felszerelt lámpatestek gondoskodnak a dizájnról. Elölről pedig gyakorlatilag egy "kicsi" Q7-et látunk, az immár jól megszokott Single Frame hűtőráccsal. 

Aki felszeretné dobni majd Q5-ösét, az egy Sport- illetve egy Offroad-csomagot is rendelhet az autóhoz. Ez utóbbi például az autó alját védő elemeket is tartalmaz. Az utastér, ahogy már említettük, nagyon tágasnak Ígérkezik, ráadásul a hátsó üléssort 10 centit lehet előre vagy hátra tolni. Asok kacat elhelyezését számtalan tároló, rekesz és pohártartók segítik. Ez utóbbiak hűthető-, fűthető funkcióval ellátva is rendelhetőek. A kényelmet szolgálja az elektromos kézifék és a kulcs nélküli nyitás-indítás is. 

Az MMI-rendszer kezelőgombját, amivel a navigációt, a rádiót és minden egyebet lehet irányítani a szokott helyre került, a váltókar mögé, a két ülés közé. A csomagtér alapban 540 literes, de az ülések ledöntésével, - ami egy karral, egy mozdulattal elvégezhető - akár 1560 literesre is bővíthetjük. A komolyabban felszerelt modellekben bluetooth-os kihangosító, i-Pod-csatlakozó, tévé, DVD-lejátszó, Bang & Olufsen hifi és 3D-s navigáció is van. Emellett parkoló kamera, adaptív tempomat és sávelhagyásra figyelmeztető jelzés is bővítheti az extrák sorát.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.