A TDI - erő is lehet durva

Audi A3 TDI clubsport quattro: show autó és sportkocsi egyben

Az Audi, a TDI feltalálója, meghatározó trendek indítója a motorépítésben. Május végén, a 27. Wörthi-tó Túra alkalmával a négykarikás márka Karintiában izgalmas példával szemlélteti technikai képességeit.

2008.05.29 19:41ma.hu

Az Audi A3 TDI clubsport quattro kétliteres TDI-erőforrásának teljesítménye 165 kW (224 LE) és egy vérbeli sportkocsi vonóerejét idézve 450 newtonméter forgatónyomatékot kínál. A show-autó mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig 240 kilométer/óra. Az Audi A3 TDI clubsport quattro magabiztosan sugározza óriási erejét - akusztikailag különleges hangzású kipufogójával, optikailag pedig speciális külső illetve belső elemei egész sorával. 

Külső kiegészítői, mint például a nagyméretű DTM-stílusú hátsó szárny vagy a csavarozott sárvédő-szélesítések, leginkább dinamikus fellépését erősítik, míg a utastere különlegességei között a verseny-kagylóülések és az alumínium nyitott váltókulissza is szerepelnek. A showcar igazi high-tech sportkocsi. Hatfokozatú manuális sebességváltója a quattro állandó összkerékhajtáson át továbbítja a motor nyomatékát a 20 colos kerekek felé. Elöl hatdugattyús féknyergek és kerámia féktárcsák segédkeznek az illő lassulások elérésében. A

z "Audi drive select" a gázadási reakciók jelleggörbéjének, a kipufogó hangzásának, a kormánymű szervo-rásegítésének, az elektronikus menetstabilizáló (ESP) beavatkozási küszöbértékeinek és a lengéscsillapítók működésmódjának szabad megválasztására egyaránt lehetőséget kínál a vezető számára. A lengéscsillapítók szabályzásában az "Audi magnetic ride" rendszer dolgozik, amely a mindenkori menethelyzetre reagálva villámgyors reakciókat tesz lehetővé.


Az Audi igazi trendalapító a motorépítésben. A TDI-erőforrások 1989-es bemutatkozásuk óta kultúrált járásukkal és gazdaságos karakterükkel immár számtalanszor bizonyítottak. Az Audi R10 TDI dízel versenyautó a Le Mans-i 24-órás versenyen és az Amerikai Le Mans Sorozatban (American Le Mans Serie) két éve produkált folyamatos győzelmi sorozata jól bizonyítja e technikában rejlő lehetőségeket. 

A verseny-dízellel technikailag szoros rokonságban áll az R8 TDI Le Mans tanulmánymodell. A nagyteljesítményű sportkocsi hatliteres V12-es aggregátja 368 kW (500 LE) teljesítményével és 1.000 newtonméter forgatónyomatékával jóval 300 kilométer/óra feletti végsebességre képes. Az R8 TDI szintén megjelenik a Wörthi-tó Túrán, a lóerők bűvöletében élő Audi- és Volkswagen-rajongók nagy találkozóján. 

Az Audi TDI-motorjai hatalmas erejét már most átörökítette az utcai sportautókba: TT és TT Roadster modelljeit egyaránt 125 kW (170 LE) és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékú, erős kétliteres motor hajtja, mégpedig a quattro állandó összkerékhajtással kiegészítve. Az Audi tovább növeli előnyét.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.