A járműjavítóban 600 dolgozót alkalmaznak
Dunakeszi járműjavító: a felújított InterCity kocsik magyar termékek
A Dunakeszi Bombardier MÁV Transportation Kft. közleményében hangsúlyozza: a hazai beszállítók termékeivel felújított harmadik generációs InterCity vasúti kocsik egyértelműen magyar termékek, a járműjavítóban 600 szakképzett dolgozót alkalmaznak és magyar mérnökök szaktudása segítségével újítják fel a vasúti kocsikat.
2011.04.26 11:26MTIA kft. annak kapcsán közölte ezt, hogy az egyik gazdasági napilap pénteken cikket közölt a hazai vasútijármű-gyártás lehetőségeiről, az InterCity kocsik esetleges gyártásáról.
A Dunakeszi Bombardier MÁV Transportation Kft. a közleményben kitér arra: a MÁV a dunakeszi járműjavítóval 2006-ban kötött szerződést 10+50 harmadik generációs InterCity felújítására, eddig 10 ilyen InterCity vasúti kocsit újítottak fel teljesen, és a jelenleg is érvényben lévő szerződés alapján a MÁV igényt tarthat a további 50 InterCity felújítására is - hangsúlyozza a dunakeszi járműjavító a közleményben.
A járműjavító tájékoztatása szerint a MÁV-START Zrt. a Dunakeszin felújított első harmadik generációs InterCity kocsikat 2008 végén állította a menetrend szerinti forgalomba, az első csomagban átadott tíz jármű megkapta a típusengedélyt, ez jelenti a legolcsóbb megoldást a járműbeszerzésben.
A Bombardier és MÁV Zrt. tulajdonában lévő kft. közleménye szerint a harmadik generációs InterCity kocsik felújításának fejlesztési költségei megközelítették az 1 milliárd forintot. Ez a jelentős összeg a további gyártás meghiúsulása esetén veszendőbe menne, és veszélyeztetné a 600 dolgozó megtartását, és a már legyártott 10 kocsi karbantartása aránytalanul drágává válna a MÁV számára a jövőben.
A dunakeszi társaság számításai szerint típustól függően jelenleg 1,5-2 millió euróba kerül egy-egy új, korszerű InterCity kocsi beszerzése. A harmadik generációs InterCity kocsik felújítási költsége 800 ezer euró körül van, és a felújított vasúti járművek 25-30 évig forgalomban lehetnek.
A MÁV leányvállalataként működő Dunakeszi Bombardier MÁV Transportation Kft. 64,9 százaléka a vasúti járműgyártásban ismert kanadai székhelyű Bombardier tulajdonában van, a MÁV részesedése 25,1 százalék, a dolgozók pedig 10 százalékot birtokolnak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06