Még fontosabb a hiteles vállalati működés
Még fontosabb a hiteles vállalati működés
A válság miatt felértékelődött a hiteles vállalati működés, mint versenytényező szerepe. A magyar cégek honi reputációja az idén jelentősen javult, hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál - közölte a B&P Braun & Partners idei felmérésének eredményeit ismertetve.
2010.09.29 16:27MTIA marketing stratégiai tanácsadó cég közleményében ismerteti: a gazdasági válság, valamint a különböző vállalati botrányok hatására még inkább megrendült az érintettek bizalma a vállalatok iránt, ezért világszerte egyre inkább előtérbe kerül a hiteles vállalati működés jelentősége.
Egy vállalatot akkor tartanak hitelesnek érintettjei, ha megtartja ígéreteit, átlátható módon működik, valamint, ha a vállalat vezetése hitelesen képviseli a vállalat stratégiáját és alapelveit.
A B&P Braun & Partners Magyarország az idén második alkalommal végezte el a Reputation Rating felmérést, az elemzett öt dimenzió a leadership, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség volt. Az érintetti értékvilág a felmérés szerint jelentősen változott az előző évhez képest.
A hitelesség eddig is kiemelt szerepe tovább nőtt, így a reputáció közel harmadát (28 százalék) ez a tényező határozza meg. A második legfontosabb dimenzió (22 százalék) a leadership lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság (20 százalék).
Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be. Az elismertség súlya 20, az érzelmi közelségé 10 százalék.
"Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra – a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. valamint a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják" – idézi a közlemény Iglódi Csabát, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetőjét.
A Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter és a Mol mellett az OTP Bank Nyrt. valamint a Pick Szeged Zrt. is helyet kapott.
A B&P Braun & Partners Magyarország Közép-Európa legnagyobb magyar tulajdonú marketing stratégiai tanácsadó cége, mely öt főbb területen nyújt kutatás alapú, folyamatvezérelt tanácsadást és implementációs szolgáltatásokat: branding, csr (corporate social responsibility), public affairs, reputáció- és tudásmenedzsment.
Kapcsolódó írások:
- Az emberek többsége elégedett Orbán munkájával
- Tóth Szabi: Egyszer minden zenekar elveszíti hitelességét
- Lendvai Ildikó: a Fidesz megbukott hitelességből
- Nagy Bandó András szerint Stohl barátai is hibásak!
- Navracsics szerint a hitelesség a választás tétje
- Az MSZP szerint valós veszély a politikai terrorizmus
- Szili: csak a hibák elemzése adhat alapot az MSZP hitelességének megteremtéséhez
- Magyarország tankönyvszerűen tette tönkre hitelességét