Nielsen: öt százalékkal nőtt a sör forgalma

Válságban is jól fogy a folyékony kenyér

A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal nőtt 2008 februárja és 2009 januárja között az előző évhez képest - közölte a Nielsen piackutató kedden.

2009.03.17 15:44MTI

A piac mérete meghaladta az évi 115 milliárd forintot. A Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy a sör promóciós eladásai kétszámjegyű ütemben növekedtek a vizsgált időszakban; a fogyasztók törekednek tehát akcióban vásárolni. A promóción kívüli eladások stabilak maradtak mind a hiper-, mind a szupermarketekben.

Megtorpant a fémdobozos sör legutóbbi időkben tapasztalt térnyerése: mennyiségben is, értékben is ugyanakkora a piaci részesedése, mint az előző évben, 57 valamint 59 százalék. A sör kiskereskedelmében figyelemre méltó trend, hogy a hagyományos üzletek elveszítették korábbi vezető pozíciójukat, így már nem ott adják el a sör nagyobb részét.

Ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek - mennyiségben mért - piaci részesedése 3 százalékponttal, 49 százalékra csökkent 2008 februárja és 2009 januárja között az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor a hipermarket mutatója 21 százalékról 23-ra, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres csatornáé 27-ről 28-ra emelkedett.

Így a modern bolttípusokra már a kiskereskedelemben értékesített mennyiség 51 százaléka jutott
- derül ki a Nielsen adataiból.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.