Nielsen: öt százalékkal nőtt a sör forgalma
Válságban is jól fogy a folyékony kenyér
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal nőtt 2008 februárja és 2009 januárja között az előző évhez képest - közölte a Nielsen piackutató kedden.
2009.03.17 15:44MTIA piac mérete meghaladta az évi 115 milliárd forintot. A Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy a sör promóciós eladásai kétszámjegyű ütemben növekedtek a vizsgált időszakban; a fogyasztók törekednek tehát akcióban vásárolni. A promóción kívüli eladások stabilak maradtak mind a hiper-, mind a szupermarketekben.
Megtorpant a fémdobozos sör legutóbbi időkben tapasztalt térnyerése: mennyiségben is, értékben is ugyanakkora a piaci részesedése, mint az előző évben, 57 valamint 59 százalék. A sör kiskereskedelmében figyelemre méltó trend, hogy a hagyományos üzletek elveszítették korábbi vezető pozíciójukat, így már nem ott adják el a sör nagyobb részét.
Ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek - mennyiségben mért - piaci részesedése 3 százalékponttal, 49 százalékra csökkent 2008 februárja és 2009 januárja között az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor a hipermarket mutatója 21 százalékról 23-ra, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres csatornáé 27-ről 28-ra emelkedett.
Így a modern bolttípusokra már a kiskereskedelemben értékesített mennyiség 51 százaléka jutott - derül ki a Nielsen adataiból.
Kapcsolódó írások:
- Az osztrákok sörivásban megelőzték a németeket
- Eltávolított cikk
- "Az alkoholmentes sör az első lépés a guminő felé" - néhány szó az éltető nedűről!
- A sörhas káros az egészségre
- A többség Gyurcsánnyal sörözne, vagy kávézna szívesebben
- Hoppá! Mischa Barton lebukott egy láda sörrel!
- Rákellenes biosört feljesztettek ki egy egyetem diákjai