A MÁV ÁBE nem tartalékhiányos
A MÁV Biztosító a felfüggesztés ellenére tovább működik
A MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) elkészítette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kért pénzügyi tervet, miután arra választ nem kapott, így elfogadottnak tekinti, és nem függeszti fel a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) értékesítését - közölte szombaton Kiss Bálint elnök-vezérigazgató a távirati irodával.
2008.04.05 19:24MTIAz elnök-vezérigazgató azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy előző nap a PSZÁF április 8-tól visszavonásig felfüggesztette MÁV ÁBE kgfb termékének értékesítését. A felügyelet egyúttal kezdeményezte a biztosító első számú vezetőjének és vezető biztosításmatematikusának a felmentését.
A határozat szerint a kgfb tevékenység felfüggesztését és a kgfb állomány átruházásának előkészítésére való kötelezést az egyesületnél meglévő állomány tartalékhiánya indokolta, amely hosszú távon veszélyezteti az intézmény biztonságos működését. Kiss Bálint az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a MÁV ÁBE nem tartalékhiányos, a PSZÁF által kért pénzügyi tervet beadták, arra válasz nem érkezett, így elfogadottnak tekintik.
Binder István, a PSZÁF szóvivője az MTI-nek erre úgy reagált, hogy felolvasta a határozat második bekezdésének egyik mondatát, amely így szól: "A tartalékhiány megszüntetésére előzőleg az egyesület nem tudott a Felügyelet által elfogadható pénzügyi tervet bemutatni." Kiss Bálint azt is közölte, hogy a határozatot a biztosító nem vette át, arról a PSZÁF közzétételéből értesült. A határozat kézbesítés előtti közzététele pedig jogellenes. A felügyelet szóvivője erre megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint a PSZÁF szabályszerűen, a jogszabályi előírásoknak megfelelően kézbesítette a határozatot, amelyet munkaidőben juttatott el az egyesület székhelyére, és átvétele megtörtént.
Az elnök-vezérigazgató szerint a MÁV ÁBE több mint 200 ezer kgfb szerződéssel rendelkezik, a múlt év végi átkötések nagy nyertese volt. A felügyelet öt éve folyamatosan vizsgálja az egyesületet, volt nála felügyeleti biztos is. A díjait nemzetközi szakértők és viszontbiztosítók is rendben találták. Kiss Bálint a mai helyzet kialakulását a nagy kgfb biztosítóknak tulajdonítja.
Ezek ugyanis felveszik a saját ügyfeleiknek a MÁV ÁBE ügyfele által okozott kárt, és a kocsit úgy javítják meg, hogy a károkozó biztosítója nem tudja megszemlézni a járművet. Így nem is fizet. Az ilyen helyzeteket leszámítva a MÁV ÁBE mindig rendezte és rendezi a károkat. Binder István felhívta a MÁV ÁBE ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a jelenlegi egyesületi tagoknak a szerződéseikben megszabott módon változatlanul fizetniük kell a díjaikat.