
Új Mazda B2500
Az új B2500 modellek bevezetésével a Mazda alapvetően átdolgozott pickupot mutat be. A jármű sportos és kemény fellépése ellenére egy szedán szolgáltatási színvonalát kínálja.
2003.01.02 09:06

Egy korszerű pickupnak két, egymásnak ellentmondó követelménynek is meg kell felelnie. Adott esetben a legkeményebb körülményeknek is ellen kell állnia, ugyanakkor utasai számára a lehető legmagasabb fokú kényelmet kell biztosítania. Az új Mazda B2500 mindkét követelményt teljesíti.
Robusztus egyéniségének megfelelően a B2500 karosszériája nagyszilárdságú hossz- és keresztirányú U-keresztmetszetű elemekből álló alvázra kerül, amely extrém merev kialakítása révén a legkeményebb helyzetekkel is megbirkózik. Annak érdekében, hogy a terepen keltett rezgéseket az utasoktól távol tarthassák, a karosszéria rugalmas ágyazásokkal csatlakozik az alvázhoz, amelyek a rezgések és lökések minden fajtáját elnyelik, így kényelmes körülményeket teremtenek az utastérben. A kettős A-lengőkarokkal készült első felfüggesztés és a hátsó felfüggesztés progresszív, félelliptikus rugói minden körülmények között garantálják a szilárdság és a pontos irányíthatósági tulajdonságok optimális kombinációját.
A B2500 felfrissítése során e tulajdonságok jelentős mértékben javultak. Az alacsony nyomású csillapítási technológia gyorsabb csillapítási reakciókat tesz lehetővé a kocsiszekrény függőleges irányú mozgásai esetén, és ily módon javítja a menetkényelmet. Az első lengéscsillapítók új szelepekkel rendelkeznek, amelyek javítják a csillapítók érzékenységét, a jármű iránytartási tulajdonságait és hatékonyabban gátolják az oldalirányú dőlést. A felfüggesztések változtatásai magasabb abroncsnyomások alkalmazását is lehetővé teszik. Az áttervezett kormány-hidraulika a Mazda B2500 szervokormányát még könnyebben használhatóvá teszi és növelte a kormányzás pontosságát is.
E módosítások külön előnye, hogy a B2500 kormánya az egyenes állásban is optimálisan érezhető, ami a jármű magas sebességtartományokban mutatott, kiváló iránytartási tulajdonságaiban mutatkozik meg.
A B2500 fékrendszerét ugyancsak továbbfejlesztették. Az új modell elöl kétdugattyús féknyergekkel ellátott tárcsafékekkel rendelkezik. Ezek a fékezés hatékonyságát növelik, amely a rövidebb fékútban, a kedvezőbb fékerő-eloszlásban és a fékbetétek egyenletesebb kopásában mutatkozik meg. Elődjével összehasonlítva, az új Mazda B2500 húsz százalékkal rövidebb fékutat produkál száz kilométer/órás sebességről, megerősítve az új modell kiváló általános fékezési tulajdonságait.
![]() | [5/6] | ![]() |
![]() | ![]() |
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06