null

Új Mazda B2500

Az új B2500 modellek bevezetésével a Mazda alapvetően átdolgozott pickupot mutat be. A jármű sportos és kemény fellépése ellenére egy szedán szolgáltatási színvonalát kínálja.
2003.01.02 09:06

Kétszer két alternatíva

A Mazda B2500 vásárlója nem csupán két turbófeltöltős dízelmotor, hanem a hátsó- és az összkerék-hajtású erőátviteli rendszerek közötti választás lehetőségével is rendelkezik, a használat módja és a beépített motor teljesítményétől függően.

A B2500 modellt egy négyhengeres, 2,5 literes, turbófeltöltésű dízelmotor hajtja. Az alacsony fordulatszám-tartományokban leadott forgatónyomatéka az autót könnyen vezethetővé teszi, miközben vonzerejét az alacsony üzemanyag-fogyasztás tovább növeli.

A B2500 alapváltozatát egy 63 kilowatt (84 lóerő) legnagyobb teljesítményű turbófeltöltős dízelmotor hajtja, amely hátsókerék-hajtású erőátviteli rendszerrel egészül ki, és kiváló menettulajdonságokat biztosít a B2500. A töltőlevegő-hűtővel ellátott, 80 kilowatt (109 lóerő) legnagyobb teljesítményű turbófeltöltős dízel még nagyobb mozgékonyságot biztosít, s a B2500 összkerékhajtású változataiba kerül. A motort nem csupán erőteljes karaktere jellemzi, hanem teljesítménye leadásának módja is, a kifinomult vezetés élményének megvalósítása érdekében.

Két beépített kiegyenlítőtengely biztosítja a motor szinte rezgésmentes működését, míg az ötletes légbeszívó rendszer növeli az erőforrás hatásfokát és csökkenti annak működési zaját is. Mindkét motorhoz tökéletesen illeszkedik a könnyen kapcsolható, ötfokozatú manuális sebességváltó, amely módosított szinkronszerkezetekkel rendelkezik.

A B2500 Regular Cab fülkeváltozattal ellátott kivitele esetében a vásárlók választhatnak a hátsó-, illetve az összkerékhajtású erőátviteli rendszer között. A Stretch Cab fülkével szerelt modellek hátsókerék-hajtásúak, míg a Freestyle és a Duoble Cab modellek egyaránt a kapcsolható összkerékhajtással kaphatók, a kiváló tereptulajdonságok érdekében. Ez az erőátvitel a műszerfalról kapcsolható szabadonfutó kerékagy rendszerét (RWF) is tartalmazza, amely az összkerékhajtás és a hátsókerék-hajtás üzemmódjai közötti váltást is lehetővé teszi, a differenciálmű és az első híd féltengelyeinek elektromos leválasztásával. Ez a megoldás tulajdonképpen az automatikus szabadonfutó kerékagyak előnyeit kínálja anélkül, hogy a hajtáslánc valóban tartalmazná őket.

A Mazda B2500 összkerékhajtási rendszere menet közben és hátramenetkor egyaránt kapcsolható. A Mazda új B2500 modellje az összkerékhajtás, a 205 milliméteres óriási szabadmagasság és a hatalmas kerekek kombinációját kínálja, kiváló terepjáró képességeket biztosítva. Mindezt a hátsó tengely önzáró differenciálműve fokozza.

prev[4/6]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal
  3. Négy modell áll rendelkezésre
  4. Kétszer két alternatíva
  5. 5. oldal
  6. Biztonság

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.