Összefogás és turistacsalogatás

Budapesti kulturális kaland vonzza a turistákat a fővárosba

A Budapestre ékező turisták igényeihez és szokásaihoz igazodva változtatott kommunikációján a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., előtérbe helyezve az online eszközök, közösségi weboldalak használatát.

2010.06.25 08:10MTI

Fekete László, a BTH ügyvezetője csütörtöki sajtótájékoztatójában elmondta: a BTH a budapestiek által leginkább kedvelt és ajánlott helyszíneit élményidézetek formájában mutatja be a www.culturaladventure.com honlapon.

A folyamatos visszajelzések ugyanis arra utaltak, hogy a turisták kedvelik az online fórumokat, ahol honfitársaiktól vagy a helyi lakosoktól különleges, praktikus, esetleg autentikus tippeket kaphatnak.

Ezek alapján az Underguide Budapesttel és a Funzine Media Kft.-vel közösen elindították a turisztikai nagykövet programot. Ennek keretében hat különféle - francia, spanyol, osztrák, ausztrál, amerikai, skót - nemzetiségű, régóta Magyarországon élő "nagykövet" mutatja be saját anyanyelvén a várost.

A nagykövetek weboldalán (www.budapest-embassador.blogspot.com) nyomon követhetők nyári kalandjaik, olvashatók hetente küldött publikációik, fényképpel illusztrált beszámolóik. Heti egy alkalommal online konzultáció keretében válaszolnak is az érdeklődők kérdéseire.

A BTH a minél jobb tájékozódás érdekében több információs kiadványt is megjelentetett.

A magyar és angol nyelven százezer példányban kiadott Nyári Kalandok című tájékoztató valamint a különböző témájú (Budapest első látásra, gasztro, szerelem és romantika, vásárlás, nyári kalandok, fürdők és parkok) leporellók a főváros egyedi helyszíneire, szabadtéri fesztiváljaira és koncertjeire csábítja a turistákat. Megtalálhatók a szállodákban, a Tourinform irodáknál és a nagyobb kulturális intézményekben.

A nyár során természetesen a személyes tájékozódásra is van lehetőség: a város frekventáltabb helyein és a legjelentősebb eseményeken kihelyezett turistainformációs standok várják az érdeklődők kérdéseit.

A BTH által kidolgozott promóciós csomaghoz több mint ötven budapesti szálloda és utazási iroda csatlakozott. Az ajánlatok megtalálhatóak a www.budapestinfo.hu honlapon. A kulturális programokat keresők a www.culturalbudapest.com oldalon találhatnak nekik tetsző ajánlatokat.

A BTH többek között a Fővárosi Állat- és Növénykerttel is együttműködik. Simonyi Gábor, az állatkert kommunikációs osztályvezetője elmondta: az intézménybe látogatók mintegy 10-12 százaléka külföldi, amely kiemelkedő arány a többi fővárosi turisztikai célponthoz képest.

Simonyi a programok közül kiemelte a Zenés Állatkerti Estéket: június 30-tól nyolc héten keresztül minden szerda este különleges koncertek várják az állatkertbe látogatókat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.