Ingyenesen használható parkolók

Ötszázhetven P+R parkolóhelyet adtak át Budapesten

Ötszázhetven P+R és százhúsz, kerékpárok tárolására alkalmas B+R parkolóhelyet adtak át pénteken Budapesten; az őrzött, ingyenesen használható parkolókat a XVII. és a XXII. kerületben, vasúti megállóhelyek mellett alakították ki.

2010.06.14 14:30MTI

A 480 millió forintból megvalósított projekthez az unió 400 millió forinttal járult hozzá. A beruházás a Parking Kft., Rákosmente és Budafok-Tétény Önkormányzata, valamint a MÁV összefogásával jött létre. Rákosmentén négy vasúti megállóhely mellett 368, Budafokon két megálló közelében 202 parkolót alakítottak ki. Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. ügyvezető igazgatója a rákoshegyi vasúti megállónál kialakított parkoló átadásán elmondta: ez az első lépés afelé, hogy Budapesten megfelelő számú és mennyiségű P+R (park+ride) parkoló és B+R (bike+ride) biciklitároló legyen.

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes hozzátette: jó úton haladnak, de ez még kevés, tízszer ennyi parkoló kell ahhoz, hogy az autósok nagyobb számban vegyék igénybe a közösségi közlekedés járműveit. A főpolgármester-helyettes is hangsúlyozta a kerületek, a MÁV és a Parking Kft. összefogását, majd hozzátette: újabb esélyt kaptak az agglomeráció települései és a peremkerületek arra, hogy megújuljanak, és élénküljön az üzleti élet is.

Riz Levente (Fidesz), a XVII. kerület polgármestere azt mondta: a kerületet nem érintik a BKV kötött pályás közlekedési eszközei (villamos, HÉV, metró), ezért csak a vasútra tudják "terelni" az autózókat.

Ebben a most átadott új parkolók is segítenek. "Kedvcsinálóként" elmondta, hogy vonattal 15-20 perc alatt be lehet érni a belvárosba, míg autóval ugyanez csaknem egy órába telik. Szabolcs Attila, Budafok polgármestere az átadáson azt hangsúlyozta: az a cél, hogy minél több ilyen P+R parkoló létesüljön, mert minden kerületnek gondot okoz a nagy járműforgalom.

A belső városrészek a dugók, a külsők pedig a nagy átmenő forgalom miatt szenvednek - mondta. Az utakat bővíteni nem lehet, nem is lenne célszerű, ezért a megoldás az, hogy jó minőségű P+R parkolókat alakítsanak ki - tette hozzá. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője az MTI-nek elmondta, az egyesület korábban nagyon sokat lobbizott azért, hogy legyen uniós forrás P+R parkolókra.

Hangsúlyozta, hogy épp azokban a kerületekben lehet a legnagyobb szerepe a vasútnak, ahol most átadnak ilyen parkolókat. Most már csak a MÁV-nak kell a szolgáltatását olyan színvonalra emelnie, amely további vonzerőt jelenthet - mondta. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, ahol van P+R parkoló, ott nagy kihasználtsággal működnek, nagy igény van rájuk - fejtette ki a VEKE szóvivője.

Az új parkolók átadásával csaknem húsz százalékkal bővült a budapesti P+R parkolók száma. A tervek szerint ezeket további kétezer parkolóhely kialakítása követheti a közeljövőben. A Parking Kft. közlése szerint Bécsben 16 ezer, Münchenben 22 ezer ilyen parkoló van, Budapesten viszont a számuk alig 4 ezer.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.