A Telenor nyereségesebb lesz?

Csökkent a Pannon árbevétele

A nevét hamarosan Telenorra cserélő távközlési cég árbevétele 10 százalékkal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához.

2010.05.05 18:15MTI

A Pannon ma közzétette 2010 első negyedévére vonatkozó eredményeit.

A társaság sajtóközleménye szerint a cég "stabil eredményeket produkált, köszönhetően azoknak a hatékonysági intézkedéseknek, amelyeket elsősorban az elhúzódó recesszió, valamint az összekapcsolási díjakból és hangalapú egyéni előfizetői szolgáltatásokból származó alacsonyabb árbevétel ellensúlyozására hajtott végre.

A fenti tényezők együttesen 10 százalékkal csökkentették az árbevételt 2009 első negyedévéhez képest. A 42,1 százalékos EBITDA-ráta azonban továbbra is hatékony működést jelez".

A beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.

A működés első negyedéves átszervezése és az ezzel járó leépítés mellett - amely összesen 250 dolgozót és egyéb, nem pannonos alkalmazottakkal betöltött pozíciót érintett - a Pannon azt is bejelentette, hogy hamarosan felveszi a Telenor nevet.

A társaság a márkaváltással jelzi elkötelezettségét, hogy új, kedvező ár-érték arányú termékek és szolgáltatások bevezetésével megszerezze Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójának címét.

„Árbevételünket továbbra is rontja az egyre elhúzódó recesszió. Változatlanul kiemelt célunk, hogy jobb ár-érték arányt nyújtsunk szűkös forrásokból gazdálkodó ügyfeleinknek, valamint jó készpénzgazdálkodással és költségcsökkentéssel forrásokat szabadítsunk fel új termékek és szolgáltatások fejlesztésére" - jelentette ki Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.

„Bár a jövőben is mindent megteszünk azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtsunk ügyfeleinknek, e törekvésünket akadályozzák többek között a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak.

A magyarországi recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést."



A recesszió ügyfélköltésre gyakorolt negatív hatása miatt 29.000-rel csökkent az előfizetések száma a vizsgált időszakban, így a negyedév végén a Pannon 3.582.000 előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző.

A Pannon (forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,98% volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest.

A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU" index) 12%-kal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.