A Telenor nyereségesebb lesz?
Csökkent a Pannon árbevétele
A nevét hamarosan Telenorra cserélő távközlési cég árbevétele 10 százalékkal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához.
2010.05.05 18:15MTIA Pannon ma közzétette 2010 első negyedévére vonatkozó eredményeit.
A társaság sajtóközleménye szerint a cég "stabil eredményeket produkált, köszönhetően azoknak a hatékonysági intézkedéseknek, amelyeket elsősorban az elhúzódó recesszió, valamint az összekapcsolási díjakból és hangalapú egyéni előfizetői szolgáltatásokból származó alacsonyabb árbevétel ellensúlyozására hajtott végre.
A fenti tényezők együttesen 10 százalékkal csökkentették az árbevételt 2009 első negyedévéhez képest. A 42,1 százalékos EBITDA-ráta azonban továbbra is hatékony működést jelez".
A beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.
A működés első negyedéves átszervezése és az ezzel járó leépítés mellett - amely összesen 250 dolgozót és egyéb, nem pannonos alkalmazottakkal betöltött pozíciót érintett - a Pannon azt is bejelentette, hogy hamarosan felveszi a Telenor nevet.
A társaság a márkaváltással jelzi elkötelezettségét, hogy új, kedvező ár-érték arányú termékek és szolgáltatások bevezetésével megszerezze Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójának címét.
„Árbevételünket továbbra is rontja az egyre elhúzódó recesszió. Változatlanul kiemelt célunk, hogy jobb ár-érték arányt nyújtsunk szűkös forrásokból gazdálkodó ügyfeleinknek, valamint jó készpénzgazdálkodással és költségcsökkentéssel forrásokat szabadítsunk fel új termékek és szolgáltatások fejlesztésére" - jelentette ki Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.
„Bár a jövőben is mindent megteszünk azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtsunk ügyfeleinknek, e törekvésünket akadályozzák többek között a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak.
A magyarországi recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést."
A recesszió ügyfélköltésre gyakorolt negatív hatása miatt 29.000-rel csökkent az előfizetések száma a vizsgált időszakban, így a negyedév végén a Pannon 3.582.000 előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző.
A Pannon (forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,98% volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest.
A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU" index) 12%-kal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől.