Társadalmi párbeszéd indul "az első vágányról"
A MÁV jövője: végre az utasok is beleszólhatnak?
A vasúttársaság közleménye szerint várhatóan a következő hetekben mutatja be a MÁV Zrt. 2030-ig szóló stratégiájának munkaanyagát, amelyről hamarosan társadalmi párbeszéd indul a vasút jövőjének alakulásában érintett társadalmi szervezetek, civil csoportok, külső és belső érdekvédelmi szervezetek bevonásával.
2011.03.21 18:14MTIA MÁV hangsúlyozza: a munkaanyagot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal szorosan együttműködve, a közösségi közlekedéshez kapcsolódó kormányzati törekvésekhez igazítva készítették el. A stratégiai munkaanyag az érdemi visszajelzések, felvetések figyelembe vételével nyeri el végleges formáját, ez után nyújtják be a kormánynak.
A 2030-ig irányt mutató stratégia "komplex módon, az állami és a vállalati kompetenciák meghatározásával és összehangolásával kívánja felvázolni a fejlesztések kívánatos, fenntartható módját".
"Napjainkra valamennyi, a vasút helyzetét jól ismerő szakember számára egyértelművé vált, hogy a vasút rendbetételének ügyét nem lehet tovább halogatni" - áll a közleményben, amely szerint az állam és a MÁV "lépéskényszerbe került", vagyis meg kell találni a vasúttársaság jelenlegi helyzetéből kivezető és hosszú távon is fenntartható megoldást.
Az Új Széchenyi Tervben is egyértelműen megjelenik, hogy a vasúti közlekedés a források elosztásánál és a szolgáltatások megrendelésénél is előnyt élvez a közúti, egyéni közlekedési alternatívákkal szemben. Határozott szándék, hogy a vonatközlekedés részaránya a személyszállításban és árufuvarozásban is nőjön - hívja fel a figyelmet a vasúttársaság.
A MÁV rámutat: a tervezési folyamat eredményeként a Széll Kálmán Tervben foglalt kiemelt célok - például az adósságrendezés, a Nemzeti Közlekedési Holding létrehozása, vagy a tarifa- és kedvezményrendszer átalakítása - a harmonizálás következtében megfelelő formában jelenhet meg a MÁV véglegesülő társasági stratégiájában.