Nőtt a honvédség presztízse
Százmilliókból népszerűsítették a hadsereget
Százmilliókat költöttek el az elmúlt három évben a Magyar Honvédség népszerűsítésére. A pénzt azonban nem a toborzóirodákra fordították, hanem kommunikációs cégek, médiafelületek vásárlására, kampányfilmek és kiadványok készítésére.
2008.02.13 06:51Magyar NemzetA honvédség presztízse ugyan nőtt a lakosság körében, de a katonai pályát a kommunikációs cégeknek kifizetett horribilis összegek ellenére még mindig kevesen választják. Összesen csaknem 400 millió forintot fordított három év alatt a Honvédelmi Minisztérium (HM) az önkéntes hadsereg népszerűsítésére, és ehhez médiafelületeket vásárolt különböző kommunikációs cégek közreműködésével, de a katonai pálya nem sokkal lett népszerűbb ezekben az esztendőkben.
A toborzóakcióknak csak a múlt évben sikerült megállítania az elvándorlást a hadseregnél, és az alakulatoknál némileg növelhették a szerződéses katonák létszámát. A kommunikációs kudarcra 2005-ben 150 millió forintot, 2006-ban pedig 143 milliót fizettek ki két társaságnak, amelyek a HM beszerzési hivatalának tárgyalásos közbeszerzési pályázatán nyertek még Juhász Ferenc honvédelmi minisztersége idején.
A szaktárca tájékoztatásából kiderül, hogy nem szakadt meg tavaly sem a közpénzek elköltése a hadsereg népszerűsítésére, bár az erre fordított összeg csökkent. 2007-ben 120 millió forintos szerződést kötöttek a Sensation Event Marketing Kft.-vel, hogy 2009 októberéig lássa el a médiakampány feladatait. A honvédség népszerűsítését szolgáló kampányfilmeket és kiadványokat a HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Kht. megbízása alapján láthatja el a társaság.