Egy évre lezárják a hidat az autóforgalom elől
Dugóra fel! Pénteken kezdődik a Margit híd felújítása
Pénteken kezdődik meg Budapesten a Margit híd felújítása, ami miatt várhatóan 2010 augusztusáig a dunai átkelőt lezárják az autóforgalom elől és a gyalogosforgalom mellett csak a tömegközlekedési eszközök használhatják.
2009.08.19 07:26MTIA felújításról szóló szerződést múlt hétfőn írta alá a Fővárosi Önkormányzattal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A munkálatok várhatóan 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat. A beruházás áfa nélkül 20,8 milliárd forintba kerül, ebből hatmilliárdot az Európai Unió biztosít. Jelentős forgalomkorlátozások várhatóak a felújítás ideje alatt, a szakemberek mintegy negyven jelzőlámpás kereszteződésben hangolják át a lámpákat, a Nyugati térnél, a Széna téren, a Batthyány téren és az Üstökös utcában pedig kisebb szegély- és jelzőlámpa-módosításokat kell végrehajtani.
A Margit körúton haladók a Bem József utcán, illetve a Török utca - Üstökös utca útvonalon juthatnak le a rakpartra, hogy az Árpád híd felé haladhassanak. Ehhez kétirányúsítják Török utcát, valamint egy új jelzőlámpás csomópont alakítanak ki a Frankel Leó utca és az Üstökös utca kereszteződésében. Becslések szerint az Erzsébet híd és az Árpád híd a Margit híd forgalmának 30-40 százalékát veszi majd át, ezért a pesti hídfőnél kettőről három sávosra növelik a Váci utat, Budán pedig a Szentendrei út és a Pacsirtamező utca Árpád hídra vezető sávelosztása megcserélődik.
A Margit hidat hosszában kettéválasztva két ütemben építik át. Az építési forgalmon kívül csak a villamosok és az azokat pótló és a menetrend szerint közlekedő BKV-autóbuszok közlekedhetnek. A felújítás idején a fokozott balesetveszély miatt a szigeti szárnyhídnál lévő megálló nem üzemel. A gyalogosok zavartalanul haladhatnak a déli járdán, a kerékpárosok pedig a KRESZ szabályai szerint tolhatják át biciklijüket. A közlekedést a felújítás alatt háromszor módosítják a hídon, a két ütem elején egy-egy hétvégét vesz igénybe az ideiglenes vágányzóna és felső vezeték átkötése.
Ekkor a hídon nem haladhatnak át villamosok, 2010-ben pedig a két hídfél összeillesztésekor két hétre teljesen lezárják a forgalom elől az átkelőt. A BKV a felújítás ideje alatt egyes vonalakon több járművet közlekedtet; a Főpolgármesteri Kabinet elé került tervezet szerint sűrűbben járna a 2-es metró és a 4-6-os villamos, ezáltal tanítási időszakban munkanapokon Pest és Buda között 45.400 többletférőhelyet tud a BKV biztosítani. A maximális járatsűrűség érdekében munkanapokon ismét közlekednek majd a nagykörúton a régi, az úgynevezett Ganz csuklós villamosok is. Növelik egyes "ráhordóvonalak" kapacitását is, így napközben a szentendrei HÉV vonalán három helyett hosszabb szerelvények közlekednek majd, de sűrűbben járnak majd az 1-es és a 17-es villamosok, meghosszabbítják a 11-es autóbusz csúcsidejét, a 76-os trolibusz vonalán pedig csuklós járműveket állítanak forgalomba.
A menetrend bővítése csaknem félmilliárd forintba kerül, amelyet a fővárosi önkormányzat költségvetésének módosításával, vagy a BKV amúgy is szűkös forrásainak belső átcsoportosításával lehet előteremteni.
A rekonstrukció ideje alatt a Fővárosi Közterület-felügyelet kiemelten ellenőrzi illetékességi területén a híd lezárása miatt érintett, a közterület használattal kapcsolatos, illetve a járművekkel való megállási és várakozási, szabályok betartását. Azzal indokolják a szigorított ellenőrzést, hogy a forgalom résztvevőinek folyamatos és biztonságos közlekedését fenn kell tartani annak érdekében, hogy ne alakuljanak ki feloldhatatlan forgalmi dugók.
Az elmúlt napokban többen is - köztük biciklis civil szervezetek és az MDF - támadták a fővárosi önkormányzatot, mert úgy látják: az eredeti tervektől eltérően csak a híd északi - Margitsziget felőli - oldalán lesz kerékpárút és a délin nem. Ezzel kapcsolatban az önkormányzat korábban azt közölte: a Fővárosi Tervtanács 2008. június 18-án kelt állásfoglalásában azt kérte a tervezőtől, hogy három kerékpársáv helyett csak kettőt építsenek ki a megújuló hídon. Ennek alapján az építkezés tervrajzába már be sem rajzolták a harmadik sávot, s az a kiviteli tervekben sem szerepelt. Minderről az előkészítésbe bevont kerékpáros civil szervezetek és a közgyűlési képviselők is teljes körű információval rendelkeztek
A híd északi, Margitsziget felőli oldalának szélesítését és a kétsávos kerékpárút megépítését támogatta csak a szakmai testület, a déli oldalra tervezett sávot - elsősorban balesetveszélyre hivatkozva - nem, ezért ezek a tervek nem kerültek bele sem a Főmterv, sem a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott dokumentációba. Mint írták, erről az egyeztetéseken mindvégig részt vevő szakmai szervezetek és az MDF képviselői is tudtak, akik meg is szavazták a végleges terveket.
Kapcsolódó írások:
- Margit híd - több járatot közlekedtet a BKV a felújítás alatt
- Forgalmirend-változások a Margit híd felújítása alatt
- 17 milliárd miatt bukhat a Margit híd felújítása?
- Plusz 17 milliárdra lesz szükség a Margit híd rekonstrukciójához
- Duplájába is kerülhet a híd rekonstrukciója és a lezárásával járó káoszről még nem is beszélnek
- A Margit híd felújításához 15 milliárddal többre van szükség
- Margit híd: ha drágábban csinálják, akkor is szerződést kötnek!
- Júliusban megkezdődik a Margit híd felújítása
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06