Forgalomkorlátozás és dugók augusztustól
Júliusban megkezdődik a Margit híd felújítása
Júliusban megkezdődik a legrosszabb állapotú budapesti dunai átkelő, a Margit híd felújítása, ám az autósoknak forgalomkorlátozásokra várhatóan csak augusztustól kell számítaniuk - közölte Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester szerdán a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
2009.05.27 16:04MTIA 133 éves híd szerkezeti és műemléki rekonstrukcióját a fővárosi önkormányzat részben európai uniós forrásokból finanszírozza; a beruházás teljes költsége a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közlése szerint 13 milliárd forint; ebből az uniós forrás 6 milliárd forint. A főváros tájékoztatása szerint további 1,85 milliárd forint tartalékkeretet állítottak be. A főpolgármester továbbá jelezte: akár még ennél is nagyobb lehet az összeg. Utalt arra, hogy a közbeszerzési pályázatok még nem zárultak le.
A Margit hídon a tervek szerint a felújítás megkezdését követő egy év múlva, tehát várhatóan 2010. augusztus végén indulhat meg újra a gépkocsiforgalom. Demszky Gábor közölte: a beruházás 2011-re készül el minden tekintetben és "pénzügyi zárással". Demszky Gábor, aki kerékpárral érkezett a sajtótájékoztatóra, elmondta, a 4-6-os villamosok, rövid időszakokat leszámítva, ideiglenesen kialakított pályákon a munkálatok ideje alatt is járnak majd. Továbbá elképzelhető, hogy a gyalogos mellett a kerékpáros közlekedést is mindvégig biztosítani tudják.
A főpolgármester a beruházás támogatási szerződésének átvétele alkalmából arról beszélt, hogy az uniós finanszírozású közlekedési projektek közül az idei év legnagyobb munkája a Margit híd felújítása lesz. Varjú László államtitkár a sajtótájékoztatón azt hangoztatta: a kormány "tettekkel", az ilyen és hasonló beruházásokkal akarja csökkenteni a gazdasági válság hatásait.
Demszky Gábor közölte, Budapest egyik legforgalmasabb hídját teljesen átépíttetik, a meglévő műemlékeket felújíttatják, továbbá a megrongálódott vagy megsemmisült műemléki elemeket helyreállíttatják. Elmondta, a margitszigeti villamosmegállónál megszűnik az aluljáró, helyette, a mozgáskorlátozottakra és a babakocsival érkezőkre tekintettel, zebrán lehet majd átkelni a szigetre. Lámpás csomópontot kell ezért kiépíteni, ami lelassítja majd a híd forgalmát.
Augusztusban a híd északi felén kezdődik a lezárással járó munka, amit 2010 márciusától a déli oldal rekonstrukciója követ. Az északi oldal átépítésének idején, tehát tavaszig nem lehet majd a szigetre a Margit hídon át bejutni. A margitszigeti villamos-megállóhelyeket kiszélesítik és korlátokkal látják el. A rekonstrukció keretében felújítják a hídon átvezető víz-, gáz- és termálvezetékeket is.
Az építészeti rekonstrukció során a korabeli állapot helyreállítására törekednek, a híd a felújítás során díszvilágítást is kap. A hidat hosszában kettéválasztva, két részben építik át, hogy a munkálatok alatt a gyalogosok, a kerékpárosok és a BKV-járművek közlekedését fenn tudják tartani. Az átépítés végén azonban néhány hétig semmilyen jármű nem közlekedhet majd a hídon.
A Margit híd a francia Ernest Gouin tervei alapján 1876-ban készült el, a főváros második állandó hídjaként. A középső pillérhez csatlakozó margitszigeti bejárót azonban csak 1900-ban nyitották meg, ennek építéséig a szigetet csak csónakkal lehetett megközelíteni. 1935-37 között a hidat déli irányban kiszélesítették, így további két közúti sávot lehetett elhelyezni rajta. Ekkor került a híd közepére az 1879 óta közlekedő villamos pályája is.
1944. november 4-én, a délutáni csúcsforgalomban a Pest felőli három pillért felrobbantották, a detonáció számtalan áldozatot követelt. A híd budai részeit később, 1945 januárjában robbantották fel. A háború után először csak fele szélességében építették újjá a hidat, a teljes híd 1948 nyarára készült el.
A Margit hidat legutóbb 1978-ban újították fel. Azóta az állagmegóváson kívül komolyabb beavatkozást nem végeztek a hídon, így az acélszerkezetek egyes részei tönkrementek, a pillérek kőburkolata mállik. Az elmúlt években a biztonságos közlekedés érdekében a pályalemezt acélgerendákkal dúcolták alá, a korlátokat pedig a kidőlés veszélye miatt meg kellett erősíteni.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06