Ki lesz a ludas, ha mi nem tudunk utazni?

MÁV-megállapodások - a társaság kompromisszumkész volt

A MÁV kompromisszumkészségét mutatja, hogy a csoporthoz tartozó vállalatok többsége már megkötötte a 2009. január 1-jétől érvényes kollektív szerződéseket - mondta Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humán erőforrás igazgatója hétfőn sajtóbeszélgetésen Budapesten.

2009.01.05 17:27MTI

Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-START Zrt. kivételével a többi MÁV-vállalatnál - a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-Trakció Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél - minden reprezentatív szakszervezet aláírta a társasági kollektív szerződéseket.

A bérmegállapodást is megkötötték ezeknél a cégeknél, csak a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) nem írta alá. Eszerint 2009-ben 4,1 százalékos bérfejlesztés lesz, az éves bérenkénti juttatás pedig 270 ezer forintra emelkedik 250 ezer forintról.

Zsoldos Marianna elmondta, hogy a társasági kollektív szerződésekben a cégcsoporton belül történt változásokat vezették át, és 2009. március 15-éig kell kialakítani a területi specialitásokat tartalmazó helyi függelékeket. A 4,1 százalékos 2009. évi bérfejlesztéssel kapcsolatban elmondta, hogy ez megfelel a reprezentatív szakszervezetekkel a foglalkoztatásról és a bérezésről 2006-ban kötött, 2007-2010-es évekre szóló együttműködési megállapodásban foglaltaknak, amely szerint az éves bérfejlesztés a MÁV-nál az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) ajánlási sáv középértéke felett alakul.

Zsoldos Marianna elmondta, hogy a MÁV Zrt.-nél a 4,1 százalékos 2009. évi bérfejlesztéskor 2,1 százalék automatikusan, alanyi jogon mindenkinek jár, 2 százalékról pedig a helyi vezetők a szakszervezetekkel közösen differenciálnak január 22-éig, majd január 22-31. között alakul ki az egyéni bérfejlesztés. Kérdésre válaszolva Zsoldos Marianna elmondta, hogy a MÁV Zrt.-nél a bruttó átlagkereset havi 200 ezer forint körül van. Ugyancsak újságírói kérdésre válaszolva közölte, hogy a VDSZSZ-szel a sztrájkkövetelésekről várhatóan a héten folytatódnak az egyeztetések.

A MÁV Zrt. kompetenciájába tartozó követeléssel kapcsolatban megerősítette: nincs jogi és gazdasági alapja, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forintot kapjon minden vasutas dolgozók. Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START Zrt. szóvivője az MTI érdeklődésére közölte, hogy a MÁV-START-nál a 2009. évi bérfejlesztésről a tárgyalások a következő hetekben kezdődnek, a kollektív szerződésről a munkáltató március közepéig adja át tervezetét.

A MÁV-START-nál jelenleg az a kollektív szerződés van érvényben, amely a 2007. július elsejei kiszervezéskor a MÁV Zrt.-nél volt.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.