A MÁV Zrt. 2008-at is pozitív eredménnyel zárta
MÁV: eredményesek a takarékossági intézkedések
A MÁV Zrt. 2007 után 2008-at is pozitív eredménnyel zárja, ez azt jelenti, hogy a 2006-ban kitűzött a takarékossági és szervezési intézkedések, valamint az állami költségvetési támogatás, amelynek nagysága megegyezett a 2007. évivel, meghozták az eredményüket
2009.01.01 09:50MTIA vasúttársaság vezérigazgatója sikerként értékelte, hogy 2008-ban lezárult a MÁV Cargo Zrt. privatizációja, a 102,5 milliárd forint vételár befolyt. Az elmúlt évet értékelve ugyancsak sikernek nevezte a vezérigazgató, hogy az üzleti folyamatok újraértékelésével (BPR-program) a 2008. évre tervezett megtakarításokat sikerült elérni, és a tervezett ütemet tartva 2011-re 40 milliárd forint költségmegtakarítást érnek el az 2008. évi induláshoz képest.
Heinczinger István felhívta a figyelmet arra, hogy az alaptevékenységhez tartozó költségek az idén nem emelkednek, a 2008. évi 239 milliárd forint szinten maradnak. Ugyanakkor a társaság vezetése azzal számol, hogy a villamos energia árának növekedése miatt 4 milliárd forint, a földgáz árának változásával 1 milliárd forint többlet kiadásuk lesz. Nem emelkednek az idén a pályahasználati díjak sem, a 2009. évi bértárgyalások eredményeként várhatóan 2 milliárd többletkiadása lesz a MÁV Zrt-nek.
2008-ban, 2007-hez hasonlóan, a MÁV nem vett fel működéséhez bankhitelt. Heinczinger István elmondta: ezeket a költségnövekedéseket a 2009. évi költségvetésben a MÁV nem jelenteti meg, mert az üzleti folyamatok újraértékelési program menedzsmenti intézkedéseinek eredményeként 10 milliárd forint megtakarítást érnek el a belső költségstruktúra átalakításával. Heinczinger István kiemelt feladatnak nevezte 2009-ben, hogy a MÁV-START Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében ellássa feladatát.
Fontosnak tartotta a vezérigazgató, hogy 2010-re a MÁV Zrt. és az újonnan alakuló infrastruktúra vállalat az állammal kössön közszolgáltatási szerződést, amelyben nullszaldósra hozzák ki az állami tulajdonban lévő infrastruktúra elemek finanszírozását. A tervek szerint az európai uniós előírásoknak megfelelően önállóvá váló vasúti infrastruktúrát működtető vállalat 2010 elején jön létre.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06