A MÁV Cargóért 102 milliárdot fizettek
MÁV Cargo-ügy: a GYSEV adott tanácsokat?
Nem találkozott a MÁV áruszállítási részlegének privatizációja kapcsán, az 1,9 milliárd forintos sikerdíjjal hírbe hozott Geuronet Bt.-vel Kovács Imre, a MÁV Cargo vezérigazgatója, aki azonban a Magyar Nemzetnek nyilatkozva úgy vélte: az igazi lobbimunkát a cég eladásakor a GYSEV végezte.
2008.04.23 08:26Magyar NemzetKovács egyébként a MÁV Cargóért fizetett 102 milliárd forintos árat "nagyon-nagyon kedvező ajánlatnak nevezte, tekintettel arra, hogy a cég évente egymilliárd forint osztalékot fizet.
A szakember a tranzakció kapcsán indított magyar, illetve uniós versenyhatósági vizsgálat kapcsán arra számít, hogy azok őszre lezárulhatnak, az ügyeletet elfogadják, viszont részterületeken kikötései lesznek Brüsszelnek. Beszélt arról is: 2003-ban lett a MÁV árufuvarozási főigazgatója lett, és már akkor egyértelmű volt, hogy önálló cégbe kell szervezni a Cargót, máskülönben eltűnik a süllyesztőben, mint a többi nemzeti nagyvállalat.
Nem támogatta azonban a privatizációt, úgy vélte, a tulajdonviszonyok megváltoztatása nélkül, hitelfelvétellel, valamint a bevételek visszaforgatásával három év alatt felújíthatják a vagonparkot.