Hagyni kell magunkat elcsábítani

Praktikus - kényelmes = pranyelmes. Mazda3 női szemmel

Ezzel a szóösszetétellel lehet a legjobban szemléltetni ezt az autót. Imádom! Noha semmilyen viszony nem fűzött még egyetlen Mazdához sem, de azt hiszem, engednem kell a hódításnak.

2010.05.11 09:34rukko.hu

Az új Mazda 3 egyszerűen magával ragadott. Elárulom, mindig azzal kezdem, amikor átveszem a tesztautókat a kollégámtól, hogy tartogat-e nekem valami különlegeset az adott autó..nos, ebben az esetben szinte csak a piros lámpánál való motorleállásra hívták fel a figyelmemet, de nem bántam meg: így magam fedezhettem fel a Mazda minden tulajdonságát.

Kezdjük az elején: beleültem, a legnagyobb könnyedséggel beállítottam az ülést és a tükröket, majd elindultam a garázsból. Semmilyen nehézségbe nem ütköztem, inkább csak úgy rácsodálkoztam bizonyos dolgokra, mint egy gyerek.

A motor beindításakor egy kellemes START-hang fogad, ami jelzi, hogy a motor készen áll arra, hogy valaki bemelegítse.

Amint kiálltam a garázsból, megkezdtük az ismerkedési fázist, de valahogy annyira gyorsan átestünk rajta, hogy arra eszméltem, olyan érzésem van, mintha ezer éve ismernénk egymást.

Nagyon vártam a tesztutat, ugyanis általában csak a városban van lehetőségem tesztelni, most pedig enyém volt az egész autópálya, méghozzá a jó kis idegtépő péntek esti forgalomban, ami igazán kikezdi mind a sofőr, mind az autó idegzetét. Nem mennék bele, hogy milyen őrült dolog 80km/h-val haladni a belső sávban, az pedig még kattantabb, aki megelőzi a jobb sávban az előtte döcögőt, de annyit elárulok, hogy nem unatkoztam.

Viszont az autó semmilyen körülmények között sem hagyott cserben, de ne szaladjunk ennyire előre.

Miután túlestünk a klasszikus lépéseken, miszerint hova rakjam a mobilomat, hogy műkszik a fűtés és az egyéb kapcsolók és mindent a rendeltetésszerű helyén találtam, nekiláttam a komolyabb funkciók tesztelésének. Én ide sorolom a tempomatot is, hiszen elég nagy gond egy autóban, ha a sofőr nem tudja azonnal üzembe helyezni: itt természetesen ez fel sem merült, sőt, ilyen egyszerű dolgom még sosem volt és ezt akár írásba is adom!

Mire rákészültem, hogy a megengedett maximális sebességre való beállás után átadom magam a magyar M3-as autópálya örömeinek, hogy még a gázpedált se kell nyomnom, természetesen kitett magáért a magyar hétvégi vezetők közössége, de sebaj: az utazás így is maga volt a gyönyör. A rádió csak úgy búgott a fülembe, az autó pedig suhant. Néha azért értek meglepetések, mint pl.: az éjszakai fényviszonyokat követő visszapillantó tükör vagy maga a tempó, amit a Mazda 3-as diktál.

Rá is térnék a lényegre, a vezetési élményre.

Igazából az lenne a legegyszerűbb, ha indítanék egy új rovatot, ami azt tárgyalja, hogy melyik hétvégén melyik Mazda szalon tart nyílt hétvégét és azt tanácsolnám mindenkinek, hogy próbálja ki ezt az autót.

Egyetlen előzésnél sem volt kisebbségérzésem, olyan erő van ebben az autóban, sőt, úgy iramodott meg visszaváltás nélkül, hogy már-már elfogott a jól ismert rakétaérzés. Dinamikus, könnyen irányítható, és alkalmazkodóképes, de legalábbis az én igényeimet tökéletesen kielégítette, pedig köztudottan elégedetlen vagyok. A váltóval is könnyen barátok lettünk, csupán a kézifék volt számomra szokatlan helyen, ugyanis ez nem a hozzám, hanem az anyósüléshez közelebb eső térfélen található, viszont ez semmilyen nehézséget nem okoz a használatában.

Meglepetésként ért még a motorleállás a piros lámpánál, ami méltó példája a gazdaságos autózásnak. Ez a funkció egyáltalán nem szokatlan a második történés után, bár a motor újraindulásakor, mely egyetlen mozdulatot igényel (rá kell lépni a kuplungra) kedves kis traktorindulásra hajazott a hallatott hang.

A kanyarokban rendkívül stabilnak érzetem az autót, pedig nagyon próbálgattam a határait, de nem okozott csalódást.

Egy gondolat erejéig térnék ki a praktikum elemzésére: a csomagtartó mérete óriási. Ezt a leginkább azzal tudom szemléltetni, hogy most költöztettem haza a cuccaimat síelés után és, aki volt már valaha síelni, az tudja, ez mennyi kacattal jár és én mindezt beraktam a csomagtartóba és még maradt hely!

A Mazda nemcsak a csomagteret, hanem a belső tekintve is tágas és kényelmes. És a külsőségekkel még nem is foglalkoztam, mint az elegáns belső kiképzés vagy a laza eleganciát (már, ha létezik ilyen) sugárzó külső megjelenés.

Nem szaporítanám a szót: ez az autó kellemes hétvégi útitárs volt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.