Visszafogott, de ettől szeretünk bele!
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D: minden létező technológia benne!
Visszafogottsága sokkal szélesebb tömegek számára lesz elfogadható, sokkal többen fogják kedvelni - A Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D-ben minden létező technológia benne van, ami csak lehet.
2009.11.14 13:30autolabor.hu - Fotó: autoexpress.co.ukKi tudja. Nehéz megállapítani. A 4007-es Peugeot frissebben és merészebben mered előre, az Outlander visszafogottsága azonban sokkal szélesebb tömegek számára lesz elfogadható, sokkal többen fogják kedvelni.
A 2.2-es dízellel szerelt Outlander egyébként csavarra, felszereltségre, mindenre megegyezik a 4007-essel, így újdonságot nehezen lehet közölni róla.

Továbbra is egy elképesztően jó autóról van szó, amelybe nagyon elférne a kézi helyett egy automata váltó.
Ahogyan a 4007-nél, itt is megemlítendő, hogy ekkora autóban már nem szívesen használjuk vezetés közben a bal lábunkat.
Sajnálatos módon azonban a dízelekhez (a tesztelt 2.2-es mellett van még egy ijesztő 2.0-ás is) nem rendelhető automata, csak a benzineshez. A motorválaszték így talán az egyetlen Achilles-sarka az Outlandernek.

A 140 lóerős, 310 Nm-es kétlieteres dízel hiába fogyaszt csupán 8.5 litert városban (tesztek szerint ezt az érétket hozza is), nagyon kevésnek tűnik az 1.6-1.7 tonnás tömeghez, amit vontatnia kell. A 4x4 ráadásul tovább gyengíti a hajtásláncot, amit csak megfejel a kézi váltó – lépjünk.
A tesztautóban a 2.2-es dízel volt ugyebár, 156 lóerő és 380 Nm már „megfelelő”, de egyrészt még mindig kuplunggal váltunk, másrészt azokból is elég sokat, mert érzetre rövidek lettek a fokozatok.
A 9.9-es 0-100-as sprint számszakilag elfogadható, sőt jó is, ám a kabinba már nem jön át ez a fajta teljesítmény, nem érezzük ennyire fürgének az Outlandert.
Három tizeddel jobb gyorsulást ígér a 2.4-es benzines modell, amihez rendelhető CVT automata, ám a 170 lóerő mellé 232 Nm párosul csupán, ami megint csak fejvakarásra készteti a vásárlókat.

És igen, bár ez itt Európa és nem dívik a V8, egy ilyen Outlanderben igencsak elférne, de akár még egy V6-os erőforrás is.
Vagy egy turbófeltöltő a benzinesen (mint ahogy a Ford csinálta a Kugával), és rögtön lenne egy olyan motor, amely a gazdaságosság helyett inkább a teljesítményre helyezi a hangsúlyt, sokaknak ugyanis az is fontos. Előbbiben ugyanis zseniális az Outlander.
A közepesnél azért valamivel jobb menetdinamikát ekkora dobozban, ekkora motorral 10 liter körüli fogyasztásból elérni nem semmi: a tankolásnál feltétlenül kifizetődik a méret, illetve a váltó és az üzemanyag milyensége is.
A kétliteres dízel mindössze 174 g CO2-t pufog ki km-enként (a tesztautó 194-et), ami kategóriájának egyik legjobb értéke.
