95 lóerő, 125 Nm nyomaték

Mitsubishi Colt 1.3 Cleartec- Valamit nagyon eltaláltak a tervezők! 1.

Amikor egy autóval az a legnagyobb bajunk, hogy mennyit fogyaszt, ott valamit nagyon eltaláltak a tervezők!

2009.10.21 13:42autolabor.hu

Nézegetem a Colt fotóit, olvasgatom a jegyzeteket és azon tűnődök, hogy akkor én most szerettem-e ezt az autót, vagy inkább nem. Ezt a kategóriát például egyáltalán nem kedvelem. Kisautónak túl nagy, családi autónak pirinyó – négyen csak addig férünk el benne, amíg alsósok a gyerekek, gondoltam. Jellemzően kis motorokat raknak beléjük, amelyekkel nem mennek jól, de legalább küszködnek és sokat is fogyasztanak.

Az ötajtós karosszériát kizárólag elölről szabadna mutogatni és fotózni.

A Lancer-orr remekül áll a Colton, az agresszivitás épp egészséges mértékben jelenik meg a testrészen, nem játssza túl magát, de nem is hajlandó lemondani a privilégiumairól. Aztán valahogy mégis lemondott róla, mert ez a far... hát ez igazán semmilyen lett. Minden vonal egyenes, sehol egy ív, sehol valami kedvesség, valami ötlet, valami érdekesség: szakócával kimért téglalapokból állt össze a függőleges hát, ami kifejezetten elszomorított, mert többet ígért az eleje.

A belső tér visszafogottan, mérsékelten unalmas. A fekete műanyag felületektől nem várhatunk sokat, a középkonzolt sem tervezték túl, de a tekerők legalább egyszerűek és jól használhatók, nem lett túlbonyolítva a belső. Az azonban tény, hogy a szemnek nem túl kellemes a környezet, és az is, hogy a tesztautókat gyakran még napokkal az átvételük után is bütykölő és kapcsolgató és felfedező barátnőm a Coltot nagyjából 10 percig méltatta figyelemmel a hazafelé tartó úton, több érdekességet ugyanis nem talált. Ami azonban hatalmas erőssége a belső térnek, az a rekeszezés.

A kevés felületből nagyon ügyesen csináltak sok hasznosat a japán mérnökök, mindennek megvan a helye, sőt, akár kétszer annyi cucc is elférne benne, mint amennyit a zsebeimben hordok (telefonok, tárca, kulcscsomók).

Sokan a tesztek olvasása közben nem tekintik fontos szempontnak a rekeszek számát, elhelyezkedését és felületüket, pedig ez legalább olyan fontos, mint a fogyasztás vagy a futómű csillapítása: valahová úgyis el kell tenni „a cuccokat”, és egyáltalán nem mindegy, hogy hova és milyen kompromisszumokkal kell pakolásznunk. A Colt ebben óriási pozitív meglepetés volt számomra, kis autótól nem vártam ilyen praktikus belsőt.

A motor indításánál kellemetlen hang ütötte meg a fülemet, nem tetszett az önindítózás zaja, és ami azt illeti, alacsony fordulatszámon a motoré sem. Igaz, ebből viszonylag keveset lehetett hallani a meglehetősen jól szigetelt utastérben, ám amikor mégis megszólalt, eleinte nem tetszett a motor. Igaz, ekkor még legfeljebb 2500-ig forgattam...

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.