Remek autó kicsi, de feltűnő hibákkal
Mitsubishi Colt 1.3 Cleartec- Valamit nagyon eltaláltak a tervezők! 2.
Ami azonban letaglózott, az a városi fogyasztás. A Népstadiontól a BAH csomópontig természetesen meglehetősen sokat álltunk a dugóban, ám a 9.5 literes adat egészen földöntúlinak tűnt az 1.3-as, automatikusan leálló motortól.
2009.10.21 15:45autolabor.huVárosra 7.7 litert ígért a Mitsubishi, amihez több mint másfél litert kellett hozzáadni ahhoz, hogy megkapjuk azt az értéket, amit eleinte alattam produkált az autó. Pedig elhihetik, nem is nyomtam neki, nem is lett volna hol. Hazafelé, Csepelre aztán valamelyest lejjebb ment az érték, és olyan 8.8-9.0 liter között mozgott, mire hazaértem. És csak kicsit mosolyogtam, amikor kiszálltam a kocsiból. Voltak gondjaim, ugyanis.
A futómű feszességével nem volt baj, annak inkább örültem, mint általában minden feszes futóműnek (érdekesség, hogy a lágyakért is odavagyok, ha jól vannak megcsinálva). A motorral viszont nem tudtam mit kezdeni. A fogyasztást most hagyjuk, a 9 liter városban „elfogadható” számomra, de a menetdinamika lesújtó volt. Alul nagyon gyenge, nagyon fojtott ez a kis 1.3-as motor, fürgeségről mitsubishis kirobbanóságról szó sem volt. Sokkal jobban szeretem az alul is nyomatékos és erős motorokat azoknál, amelyeket leszabályzásig kell forgatni ahhoz, hogy tempósan és harapósan tudjunk közlekedni.
Este aztán elvittem egy picit „megautózni” a Coltot... és beleszerettem azokba a motorokba, amelyeket leszabályzásig kell forgatni ahhoz, hogy tempósan és harapósan tudjunk közlekedni...! Amikor ugyanis felengedtem 6-7 ezerig a fordulatszámmérőt, fantasztikusat autóztam a kocsival. Életem talán legjobb és legélvezhetőbb 95 lóerejét csikartam ki 6000-nél az 1332 köbcentis motorból, pedig a 125 Nm-es nyomatéknak addigra már se híre, se hamva nem volt (4000-es fordulatszám). Te jó ég!

Hirtelen értelmet nyert az egész Colt, de ezt úgy tette, hogy közben megbolondult. A feszes futómű megette a kanyarokat, a kikapcsolt ESP nem szólt bele a far csóválásába, a motor pedig kissé érdes, de a fülnek kellemes hangon harapta a sok ezer fordulatszámot... Előjött a Colt sportos énje! A tesztautót kollégám, Zsolt is kipróbálta, akinek egy szót sem szóltam arról, hogy korábban milyen jót haladtam vele. Nem is kellett: másnap felhívott és úgy újságolta, hogy feltétlenül legyen benne a tesztben, hogy mennyire eszeveszettül jól megy, ha megautózzuk!
A 0-100-as gyorsulás 11.1 másodperc, aminél nagyjából 2 másodperccel éreztem rövidebbnek azt, ami alatt én elértem a 100-at a vassal. Ez persze csupán érzékszervi csalódás lehetett, ám ez is a Colt javára írandó, hiszen nem véletlen „vertem át” saját magam, hanem azért, mert érzetre nagyon jót gyorsul az autó. Tényleg csak annyi a titka, hogy forgatni kell a motort.
És ha megforgatjuk, akkor tényleg kijön belőle az, amitől ez még mindig egy Mitsubishi, nem pedig valami tompa matchbox, 5 személynek. Mondjuk az az 5 személy továbbra is túlzás, de azt elismerem, hogy 4-nek valóban elegendő lehet középhosszú távon a Colt – mondjuk úgy, hogy bármilyen belföldi távolság megtehető velük, leszámítva az ország délkeleti végéből a délnyugatiba való, egysávos főutakon való önkínzó szenvedést. Hogy a csomagokat hová tesszük, az más kérdés, mert a csomagtartó bizony egyáltalán nem 5 személyes...
Nagyon megszerettem ezt a motort, és vele együtt az autót is. A fogyasztása a késő éjjeli városban még a megadott 7.7 alá is lement, na persze nem akkor, amikor kikapcsoltam az ESP-t... Az Invite felszereltségű tesztautó ára 3.159.000 forint, amiért oldallégzsákokat, klímát, bőrkormányt, bőr váltógombot, multifunkciós kijelzőt, 6 hangszórós MP3-as rádiót AUX bemenettel és tempomatot is kapunk, tehát jól felszerelkezve vághatunk neki a forgalomnak. A belső tér unalmasságát el kell viselnünk, illetve azt is, hogy aki mögöttünk jön, nem lesz lenyűgözve az autónktól, cserébe viszont kissé magas városi fogyasztás mellett nagyon jót autózhatunk, köszönhetően a remek futóműnek és a kiváló motornak.

A Mitsubishi Colt egy igazán remek és kiváló autó, kisebb, ám feltűnő hibákkal. A motor hétköznapi használat során nem mutat sokat, ha pedig nagyon megforgatjuk, nyilván sokkal többet is fogyaszt. A belső tér nem kifejezetten látványos, viszont praktikus és jól pakolható.
Az ülések kényelmesek, ám egy kosárlabdázó kevesellni fogja a lábteret. Valójában azt kaptam a Colttól, amit vártam. Viszont sokkal jobban szerettem annál, mint gondoltam. A hibái sokkal kevésbé zavartak, a pozitívumai sokkal nagyobb örömet okoztak, mint ahogy arra előzetesen számítottam. Ha valaki megkérdezné, hogy vegyen-e ilyet, mert tetszik neki, bizisten nem irányítanám át más márkához...