A jövő elkezdődött?
Presztízskérdéssé vált a hibridgyártás az autóiparban
A Honda az elsők között próbálkozott meg a műfajjal, nála a kulcsszó: IMA - Integrated Motor Assist.
2009.09.16 14:27rukko.huÖnsúlyos érvek
A futómű komfortosnak csak jóindulattal nevezhető, a hirtelen úthibák, keresztirányú bordák kivasalása - a jelentős tömeg ellenére - egyértelműen meghaladja a képességét. A fék remekül fog, ám - főleg kis tempónál - megszokást igénylően hirtelen harap. Dinamikus(nak szánt) kanyargás közben érződik az autó komoly önsúlya: kissé pontatlan az irányítás, bizonytalan a visszajelzésekkel fukaron bánó volán-érzet.
Nem lehet pontosan érezni, hogy hol vannak a határok, mikor kezdenek el lesodródni a kerekek az ívről; kicsit olyan, mintha "úszna" az autó az úton. Szerencsére az ESP hamar beavatkozik, elég egy kövér gáz egy élesebb kanyarban és az elektronika - hozzáteszem: tapintatosan, de azért határozottan - visszatessékeli a futóművet a kijelölt irányba. Ennek is köszönhetően a Civic rossz minőségű úton nagy sebességgel haladva is biztonságosan uralható marad - még ha ebben nincs is semmi élvezet.
Tendenciájában egyértelműen alulkormányzottsági tulajdonságokat mutat, túlzott kanyartempónál határozottan tolja kifelé az orrát. Kritikus helyzetben - összefüggésben a nagy tömeg okozta tehetetlenség hatására - érződnek a terhelésváltások. Más Hondákkal összehasonlítva ég és föld. Tempósabban közlekedve a kormány elnehezül a jobb egyenesfutás érdekében.

Ha azt kell értékelnünk, hogy milyen jelentősége van a Civic hibrid-verziójának, nem kell gondolkodnunk olyan szavak vagy kifejezések használatán, mint „mérföldkő az autóipar történelmében” vagy akárcsak „áttörés az alternatív meghajtások terén”. Egy műszakilag érdekes és nem mellékesen kényelmes autó, előremutató technikai megoldásokkal, kifinomult burokba csomagolva, de menetteljesítményében és agilitásban az átlagtól – és különösen a Honda-standardtól – elmarad.
Figyelembe véve, hogy az ígéretek ellenére szinte semmivel nem fogyaszt kevesebbet (átlagosan 7 liter a gyárilag megadott 4,6 helyett!) a ma kapható hasonló teljesítményű és tudású hagyományos középkategóriásoknál, hibrid-alapú hajtási rendszere azok számára teszi vonzóvá, akik elsősorban nem a környezetterhelés csökkentésére, hanem különlegességekre, rafinált műszaki csemegékre vágynak.
A hibrid Civic – a „zöld” adóbesorolású, mindössze 190.000,-Ft-os regisztrációs adóval együtt – listaáron 5.799.000,-Ft-ért vihető haza. Ennél némiképp olcsóbb a hasonló elvek szerint kitalált, de újabb fejlesztésű – igaz mind karosszériájában, mind teljesítményében kisebb – Insight, melyet terveink szerint a közeljövőben tudunk bemutatni.
![]() | [3/3] | |
|
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06