Hódít a gyönyörű retró versenyautó
Shelby Cobra Daytona Coupe MKII: Újjászületett egy legenda
Az 1965-ös Shelby Daytona Coupe az egyik legnagyobb amerikai versenyautó legenda, no és az egyik legdrágább is, tekintve, hogy összesen hat darab készült belőle.
2009.08.11 17:26autoblog.huHa néha egy példány feltűnik valamelyik árverésen, biztosan több millió dollárért cserél gazdát. Szerencsére a Shelby Automobiles ezt az ikonikus gépet is elérhetőbbé tette a rajongók számára, mint ahogy azt már a Cobra vagy a Ford GT40 új kiadásával tette. Megalkották a Shelby Cobra Daytona Coupe MKII-t, a 65-ös versenyautó modern interpretációját.
Carroll Shelby saját fejlesztésű, brutálisan erős versenygépével, a legendás Cobrával a szűk és kanyargós amerikai pályákon tönkreverte a Ferrarikat, 1963-ban könnyedén megnyerte az USRRC bajnokságot. A FIA GT bajnokságnak otthont adó, nagysebességű versenypályákon azonban autója nagy légellenállása miatt rendre lemaradt a versenytársaktól.
A FIA specifikációjú Cobrákat ezért később keménytetővel küldték harcba, de azok így sem tudtak az egyenesekben lépést tartani a gyengébb olasz ellenfelekkel. Shelby felismerte, egy vadonatúj autóra van szüksége. Felkérte a „speciális projektekért" felelős kollégáját, Peter Brock-ot, hogy tervezzen neki egy kupét.

1964-ben készült el a Cobra Coupe prototípus, amellyel az első teszteken máris 292 km/órás sebességet értek el, Ford V8-as motorja 400 lóerő körül teljesített. A Coupe első versenyén, a 2000 km-es Daytonán kapta neve mellé a 'Daytona' jelzőt. Rövid, két éves karrierje alatt a Shelby Cobra Daytona Coupe megnyerte a sebringi 12 órás versenyt, a 24 órás Le Mans-t, a Goodwood TT-t, a GT III világbajnokságot, a Daytona 2000-et, valamint az 1000 km-es nürburgringi és a 12 órás reimsi viadalt.
Mindegyik Shelby Cobra Daytona Coupe MKII CSX 9000-es alvázszámot kap, (az eredeti versenyautóké CSX 2xxx volt), és bekerül a Shelby World Registry-be, a Shelby autók hivatalos adatbázisába. Az új kupé megszólalásig hasonlít az ősre, kabinja azonban tágasabb, külső kilincseket kapott, ablakai elektromosan nyílnak, klímáját szervomotor működteti.
Ezen kívül javítottak a motor hűtésén (átformálták a légbeömlő nyílásokat), módosítottak az állítható felfüggesztésen, merevítettek a karosszérián, s a megnövelt kerékjáratokba 18 colos, mély peremű, retró kinézetű felniket csavaroztak. Természetesen a fékrendszer is modern, nagy teljesítményű.

Az első két Shelby Cobra Daytona Coupét már leszállították, és egyre több megrendelés fut be a Shelby kereskedőkhöz. Eleinte azonban csak két darab készül havonta a gyönyörű retró versenyautóból. Az üvegszálas karosszériával rendelkező verzióért 89 900 dollárt kérnek, azonban az alumínium kasztnis változatért mélyen a zsebbe kell nyúlni. Ennek ára 195 900 dollár. Gondolkodás nélkül megadnám érte.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06