Hódít a gyönyörű retró versenyautó

Shelby Cobra Daytona Coupe MKII: Újjászületett egy legenda

Az 1965-ös Shelby Daytona Coupe az egyik legnagyobb amerikai versenyautó legenda, no és az egyik legdrágább is, tekintve, hogy összesen hat darab készült belőle.

2009.08.11 17:26autoblog.hu

Ha néha egy példány feltűnik valamelyik árverésen, biztosan több millió dollárért cserél gazdát. Szerencsére a Shelby Automobiles ezt az ikonikus gépet is elérhetőbbé tette a rajongók számára, mint ahogy azt már a Cobra vagy a Ford GT40 új kiadásával tette. Megalkották a Shelby Cobra Daytona Coupe MKII-t, a 65-ös versenyautó modern interpretációját.

Carroll Shelby saját fejlesztésű, brutálisan erős versenygépével, a legendás Cobrával a szűk és kanyargós amerikai pályákon tönkreverte a Ferrarikat, 1963-ban könnyedén megnyerte az USRRC bajnokságot. A FIA GT bajnokságnak otthont adó, nagysebességű versenypályákon azonban autója nagy légellenállása miatt rendre lemaradt a versenytársaktól.

A FIA specifikációjú Cobrákat ezért később keménytetővel küldték harcba, de azok így sem tudtak az egyenesekben lépést tartani a gyengébb olasz ellenfelekkel. Shelby felismerte, egy vadonatúj autóra van szüksége. Felkérte a „speciális projektekért" felelős kollégáját, Peter Brock-ot, hogy tervezzen neki egy kupét.


1964-ben készült el a Cobra Coupe prototípus, amellyel az első teszteken máris 292 km/órás sebességet értek el, Ford V8-as motorja 400 lóerő körül teljesített. A Coupe első versenyén, a 2000 km-es Daytonán kapta neve mellé a 'Daytona' jelzőt. Rövid, két éves karrierje alatt a Shelby Cobra Daytona Coupe megnyerte a sebringi 12 órás versenyt, a 24 órás Le Mans-t, a Goodwood TT-t, a GT III világbajnokságot, a Daytona 2000-et, valamint az 1000 km-es nürburgringi és a 12 órás reimsi viadalt.

Mindegyik Shelby Cobra Daytona Coupe MKII CSX 9000-es alvázszámot kap, (az eredeti versenyautóké CSX 2xxx volt), és bekerül a Shelby World Registry-be, a Shelby autók hivatalos adatbázisába. Az új kupé megszólalásig hasonlít az ősre, kabinja azonban tágasabb, külső kilincseket kapott, ablakai elektromosan nyílnak, klímáját szervomotor működteti.

Ezen kívül javítottak a motor hűtésén (átformálták a légbeömlő nyílásokat), módosítottak az állítható felfüggesztésen, merevítettek a karosszérián, s a megnövelt kerékjáratokba 18 colos, mély peremű, retró kinézetű felniket csavaroztak. Természetesen a fékrendszer is modern, nagy teljesítményű.


Az első két Shelby Cobra Daytona Coupét már leszállították, és egyre több megrendelés fut be a Shelby kereskedőkhöz. Eleinte azonban csak két darab készül havonta a gyönyörű retró versenyautóból. Az üvegszálas karosszériával rendelkező verzióért 89 900 dollárt kérnek, azonban az alumínium kasztnis változatért mélyen a zsebbe kell nyúlni. Ennek ára 195 900 dollár. Gondolkodás nélkül megadnám érte.


Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.