Bemutatkozik a GTI dízel megfelelője

Dízel erőgép: itt a Volkswagen Golf GTD

Két literes common rail turbódízel muzsikál az új Golf GTI dízel változatában. Miközben bőven elegendő erőt ad le, a környezetet is óvja.

2009.06.10 14:29autolabor.hu

A GTD ereje figyelemre méltó, 160 lóerő leadására képes 4,200-as fordulaton (a sima GTI 211 lóerős), de ami az egészben igazán jó, az a 1.750 és 2.500 rpm között jelentkező 350 Nm-es forgatónyomaték. A remek motornak köszönhetően az autó versenyre kelhet benzines társaival is, a 0-100-as sprintet 8,1 másodperc alatt futja meg, végsebessége pedig 220 km/h.

Miközben bőven elegendő erőt ad le, a környezetet is óvja: a 6 sebességes manuális váltóval 5,3 litert fogyaszt, 139 g/km-es szén-dioxidkibocsájtással, a DSG automatával pedig 5,6 liter gázolajat nyel el, 147 g/km-es károsanyag-kibocsájtás mellett. 55 literes tankját teletöltve akár 1.000 km megtételére képes, benzinkútnál veszteglés nélkül.

Kívülről nem sokban különbözik GTI testvérétől, sportos futóműjének hála közeli ismeretségbe kerülhet a talajjal, a 17 colos felnik és a komoly hűtőmaszk pedig az állat külsőről gondoskodnak. Belül a GTI vörös sportüléseihez hasonló ülőalkalmatosságok kaptak helyet, csak ezúttal szürke színben.

A járgány ezen felül a bőr kormánykeréktől kezdve, az automata klímán és az ESP-n át minden földi jóval fel van szerelve. 6 sebességes váltóval 27.475 euróért (7,6 millió forint) kerülhet garázsunkba, míg a DSG automatáért 29,350 eurót (8,2 millió forint) kérnek. Ha emellett öt ajtóra is szükségünk van, 765 euróval (214.000 forint) kell több pénzt kiadnunk.

Kapcsolódó írások:

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.