Csúcsmodellek stílusos dizájnnal
BMW X5 M és X6 M 555 lóerős motorral
Az első négykerék-hajtású M GmbH autók a hagyomány szerint különleges vezetési élményt nyújtanak, méretük ellenére piszkosul gyorsak.
2009.05.04 18:28autoblog.huErőforrásuk a duplaturbós 4,4 literes V8-as aggregát, amely 407 helyett 555 lóerőt ad le. Mindkét jármű 4,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, ezzel tartják a lépést a többi M modellel. Az X5 M és X6 M végsebessége 250 km/óra, de az M Driver csomaggal 275 km/órára tolható ki a határ. Mindkét nehézfiú megkapta a jellegzetes, stílusos M dizájnt kívül és belül egyaránt. A hatalmas légbeömlőkkel tagolt sportos lökhárítók, az élesebb küszöbök, az M-es irányjelzők, az egyedi felnik, valamint a négy kipufogócső és az egyedi fényezés árulkodnak arról, hogy csúcsmodellekkel van dolgunk.
A lényeg azonban most is a lemezek alatt van. A BMW M TwinPower Turbo-nak keresztelte új V8-as erőforrását, mely valóban különleges darab. Közös kipufogó-leömlőcsővel és a hengersorok közti „V-térbe" telepített szekvenciális turbófeltöltőkkel és katalizátorokkal rendelkezik. 5750-es fordulatszámon 555 lóerőt présel ki magából, nyomatéka pedig 680 newtonméter, melyet bámulatosan alacsony, 1500-as fordulatszámon bocsát rendelkezésre.
A maximális nyomaték egészen 5650-es fordulatig fennmarad. Ez a motor is a BMW EfficientDynamics programjába tartozik, így a fékenergia-visszavezetés mellett szabályozható elektromos üzemanyagpumpával és „lecsatolható" a/c kompresszorral villant. Természetesen teljesíti az Euro 5-ös normát is.

Az 555 lovas hajtómű brutálisan mozgatja a 2,4 tonnás SUV-kat: százig 4,7, 200-ig 16,9 másodperc telik el, míg a végsebesség 250 vagy 275 km/óra. A szabványos átlagfogyasztás 13,9 liter, a károsanyag-kibocsátás 325 g/km. Nemcsak a motor, a hozzá kapcsolt váltómű is különleges. A hatfokozatú M Sport automataváltó nagyon gyors váltási időket produkál, és vagy az elektronikus választókarral vagy a kormánykerékhez erősített alumínium fülekkel vezérelhető.
A pilóta automata módban (D) is bármikor felülbírálhatja a váltást. M módban aktiválható a Launch Control, azaz a rajtprogram, a Power állásban pedig lehetőség nyílik a motor és a váltó karakterisztikájának szabályozására. Sportos és takarékos program között lehet választani. Az intelligens négykerék-hajtás az X5 és X6 M modellekben olyan műszaki csemegékkel egészül ki, mint a két hátsó kerék közötti nyomatékelosztást vezérlő Dynamic Performance Control, amely leginkább kanyarokból való kigyorsításkor érezteti hatását.
De az X5 M és X6 M modellekhez hangolta a BMW a Servotronic kormányművet is, amely például könnyű parkolást tesz lehetővé, ugyanakkor nagy sebességeknél pontos visszajelzést ad az útról és precíz irányíthatóságot biztosít. Az EDC vagy az M Drive gomb segítségével előhívható a Sports mód is, amely kompromisszum-mentes sportosságot kínál.

Mindkét modellt szériában légrugózással szerelik fel, melynek része a hátsó szintszabályzás és az Adaptive Drive rendszer, elektronikusan állítható csillapítással és aktív borulásgátlóval. Természetesen az EDC vagy az M Drive gomb megnyomásával meghatározható a csillapítás karakterisztikája; a normál mellett sport állás is választható, mint a kormányzás esetében.
A lehetőségek ezzel azonban még nem merülnek ki. A DSC gombbal aktiválható az M Dynamic Mode, amely az extrém vezetési stílust támogatja. A kocsik húzós kanyarban is semlegesek maradnak - mondjuk a 20 colos felnikre húzott 275/40-es és 315/35-ös gumikkal egyébként is nagyon tapadnak az útra. A megállással sincs probléma, elöl 395 x 36 mm-es féktárcsákat szorítanak 4-dugattyús nyergek, míg hátul 385 x 24 mm-es diszkeket találunk.
A kabinban minden olyan dolog megtalálható, amiért az M-es BMW-ket szeretjük. Elektromosan állítható, fűthető M sportülések, M-es bőrkormány és lábtartó, M logós alukeretes műszerek, BMW Individual bőr műszerfal borítás és M logós küszöblécek. Az iDrive irányító rendszer emellett kiegészült az M Drive menüvel, ahol a Servotronic, a DSC, a Power mód és az opcionális Head-Up Display kalibrálható. A beállítások később a kormánykeréken elhelyezett M gombbal hívhatók elő.