A Q5 sorozat pozitív hatása

Az Audi AG márciusban tovább bővítette piaci részesedéseit

A négykarikás márka az Egyesült Államokban, illetve Nyugat-Európában a teljes piacét meghaladó teljesítményt produkált, míg Kínában minden eddigit meghaladó havi értékesítési volument ért el.

2009.04.16 09:25ma.hu

Az Audi márciusban világszerte 90.400 autót értékesített, ami 10,7 százalékkal marad el a 2008-as rekordév azonos hónapjától.

„A nagy sikerrel bemutatkozott Audi Q5 sorozatnak is köszönhetően megrendelés-állományunk jelenleg egyértelmű bővülést mutat“ – tájékoztatott Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „A tendencia kedvező, a mindenki számára rendkívül nehéz januárt követően havi eredményeink ismét folyamatosan javulnak.“

A Q7 alá pozícionált második SUV-modelljét február végén az Egyesült Államok piacára is bevezette az ingolstadti gyártó, s akárcsak Európában, az első havi eladások itt is felülmúlták a várakozásokat. Márciusban az Audi az észak- és dél-amerikai régióban összesen mintegy 8.500 autót értékesített, 14,5 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi 19,4 százalékos csökkenéssel, 6.433 darabos értékesítésével jobban szerepelt közvetlen vetélytársainál, és jóval kedvezőbb eredményt ért el, mint a piac egésze. A prémiummodellek itteni piacán az Audi 1,3 százalékponttal, 7,8 százalékra tudta növelni részesedését.

Kanadában az ingolstadti prémiummárka jelentősen növelte eladásait, s márciusban a tavalyihoz képest 25,4 százalékkal több, összesen 979 vásárló döntött mellette.

Az Audi Nyugat-Európában márciusban 61.200 autót értékesített, ami 12,9 százalékos visszaesést képvisel. Ezzel a négykarikás márka a rendkívül nehéz piaci viszonyok közepette is viszonylag jól szerepelt, piaci részesedése a várakozások szerint elérte a 4,3 százalékot. A márka mindenekelőtt az új Audi Q5 sorozatnak köszönhetően hat európai piacon is tovább növelhette értékesítési darabszámait az előző évhez képest. Az Audi így Ausztriában 2,8 százalékkal több autót adott el, mint előző márciusban, míg a svájci volumen 3,7 százalékkal haladta meg a tavalyit, Hollandiában pedig 6,6 százalékkal több vásárló döntött valamely Audi mellett, mint 2008 azonos hónapja során.

Az ázsiai/csendes-óceáni térségben az Audi mintegy 15.600 eladott autójával az előző évhez képest nagyjából 5 százalékos bővülést ért el, ami elsősorban kínai sikereinek köszönhető. A márka második legnagyobb exportpiacán idén márciusban eddigi legerősebb hónapját produkálta, a 11.848 darabos kínai (Hong Konggal együtt) értékesítés az előző év eleve meglehetősen erős márciusához képest is 6,6 százalék emelkedést képvisel. E siker mindenekelőtt az Audi A4 újonnan bemutatott, hosszú tengelytávú változatának köszönhető. A régió további piacai közül az Audi Ausztráliában, Indiában és Szingapúrban is növelni tudta eladásait.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.