Kutatási projektet indít a Skoda
A Skoda elindítja közlekedési kutatási projektjét
A Skoda a cseh rendőrséggel és tűzoltósággal, valamint a cseh Belügy-, Közlekedési, illetve Egészségügyi Minisztérum érdekelt részlegeivel közösen elindítja új "Közlekedésbiztonsági kutatási projektjét".
2008.01.30 10:00ma.hu
A kutatás a járművek valós közlekedési balesetek során mutatott viselkedését elemzi. Az ennek során nyert ismereteket a jelenlegi és a jövőbeni új tervezésű autók továbbfejlesztésére kívánják felhasználni.
A projekt keretében a Skoda műszaki fejlesztési részlegének speciálisan összeállított fejlesztőcsapata a többi intézménnyel közösen olyan valós közlekedési balesetek analízisére összpontosítanak, amelyben ?kodák is érintettek voltak. Azon esetekre koncentrálnak, amelyek során a légzsák kinyílt, személyi sérülés is történt, illetve gyalogos- vagy kerékpáros-gázolásról van szó. Maga az elemzés három részből áll: a műszaki szakasz (a jármű konkrét sérülései, illetve viselkedése a baleset során), az orvosi terület (személyi sérülések, illetve mérséklésük lehetőségei), valamint a pszichológiai rész (baleseti okok). Az ezek során nyert információkat a szabványos töréstesztek adataival együtt a jelenleg gyártott, illetve új fejlesztésű autók aktív és passzív biztonságának további fokozását szolgálják. A projekt létrehozásakor a Volkswagen és Audi esetében szerzett kiváló tapasztalatokat és alkalmazott módszereket vették alapul, amely márkák már néhány éve végeznek hasonló felmérést a német utakon.
Dr. Eckhard Scholz, a Skoda Auto igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja így méltatta a kezdeményezést: "Valós közlekedési baleseteket vizsgálunk, hogy ezek a jövőben lehetőség szerint már ne történhessenek meg újra, s ha mégis, a lehető legenyhébb következményekkel járjanak csupán. Mivel a legtöbb esetben emberi mulasztások állnak a balesetek hátterében, segítséget is szeretnénk nyújtani: megelőző jelleggel meggyőzni, felvilágosítani, megmagyarázni, mi történik egy-egy baleset folyamán, s milyen fontos többek között a biztonsági öv használata vagy éppen a rakomány megfelelő rögzítése, illetve milyen szerepet játszik a sebesség, a reakcióidő és a biztonságos követési távolság. További lehetőségek után kívánunk kutatni abban a tekintetben is, hogyan mérsékelhetné maga a jármű még hatékonyabban a balesetek következményeit. Ennek érdekében nem csupán a szabványos töréstesztek folyamán vizsgáljuk az autók viselkedését, hanem a valós közlekedési balesetek során is."
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06