Kutatási projektet indít a Skoda
A Skoda elindítja közlekedési kutatási projektjét
A Skoda a cseh rendőrséggel és tűzoltósággal, valamint a cseh Belügy-, Közlekedési, illetve Egészségügyi Minisztérum érdekelt részlegeivel közösen elindítja új "Közlekedésbiztonsági kutatási projektjét".
2008.01.30 10:00ma.hu
A kutatás a járművek valós közlekedési balesetek során mutatott viselkedését elemzi. Az ennek során nyert ismereteket a jelenlegi és a jövőbeni új tervezésű autók továbbfejlesztésére kívánják felhasználni.
A projekt keretében a Skoda műszaki fejlesztési részlegének speciálisan összeállított fejlesztőcsapata a többi intézménnyel közösen olyan valós közlekedési balesetek analízisére összpontosítanak, amelyben ?kodák is érintettek voltak. Azon esetekre koncentrálnak, amelyek során a légzsák kinyílt, személyi sérülés is történt, illetve gyalogos- vagy kerékpáros-gázolásról van szó. Maga az elemzés három részből áll: a műszaki szakasz (a jármű konkrét sérülései, illetve viselkedése a baleset során), az orvosi terület (személyi sérülések, illetve mérséklésük lehetőségei), valamint a pszichológiai rész (baleseti okok). Az ezek során nyert információkat a szabványos töréstesztek adataival együtt a jelenleg gyártott, illetve új fejlesztésű autók aktív és passzív biztonságának további fokozását szolgálják. A projekt létrehozásakor a Volkswagen és Audi esetében szerzett kiváló tapasztalatokat és alkalmazott módszereket vették alapul, amely márkák már néhány éve végeznek hasonló felmérést a német utakon.
Dr. Eckhard Scholz, a Skoda Auto igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja így méltatta a kezdeményezést: "Valós közlekedési baleseteket vizsgálunk, hogy ezek a jövőben lehetőség szerint már ne történhessenek meg újra, s ha mégis, a lehető legenyhébb következményekkel járjanak csupán. Mivel a legtöbb esetben emberi mulasztások állnak a balesetek hátterében, segítséget is szeretnénk nyújtani: megelőző jelleggel meggyőzni, felvilágosítani, megmagyarázni, mi történik egy-egy baleset folyamán, s milyen fontos többek között a biztonsági öv használata vagy éppen a rakomány megfelelő rögzítése, illetve milyen szerepet játszik a sebesség, a reakcióidő és a biztonságos követési távolság. További lehetőségek után kívánunk kutatni abban a tekintetben is, hogyan mérsékelhetné maga a jármű még hatékonyabban a balesetek következményeit. Ennek érdekében nem csupán a szabványos töréstesztek folyamán vizsgáljuk az autók viselkedését, hanem a valós közlekedési balesetek során is."