Sajátos Audi-szervizverseny

Lezajlott az idei Audi TWIN-Cup hazai döntője

Az Audi vezetőinek elmondása szerint a szervizhálózat munkatársai nélkülözhetetlen szerepet játszanak a négykarikás márka életében, ennek jegyében hívta a gyártó életre az Audi TWIN-Cup versenysorozatot.

2009.04.02 09:56ma.hu

Az esemény már nevében is azt az üzenetet hordozza, hogy az Audi szervizszolgáltatás ma már "csapatjáték". Csak mindkét terület hibátlan munkavégzése együttesen biztosíthatja az Audi ügyfelek elégedettségét.

Az Audi TWIN-Cup egy, az Audi AG által életre hívott versenysorozat, melynek magyarországi kezdetei 2001-re nyúlnak vissza. Akkor még Audi Professional Technik Cup néven, az Audi márkaszervizek műszaki területen dolgozó munkatársaiból (autó,- villamossági szerelők, karosszéria-lakatosok, fényezők) álló csapatai részére került kiírásra. Az első időkben nemzetközi szinten egy, az Audi márkához méltó nagyszabású ceremónia keretében adták át az egyes országok nyertes csapatai részére az őket megillető díjakat.

2005-től a műszaki csapatok mellett a frontvonalban dolgozóknak is lehetőségük nyílt tudásuk bizonyítására és így az ügyfélkapcsolati versenyszámmal együtt lett teljes az Audi TWIN-Cup. A versenyek két elméleti fordulóból állnak, ahol a legjobb eredmények elérésének előfeltétele a márkaszervizek munkatársainak rendelkezésére álló információs anyagok teljeskörű ismerete, az alapos szakmai tapasztalat és nem utolsó sorban a csapatszellem, hiszen itt 3 fős csapatok versenyeznek egymás ellen. Újabb mérföldkő a 2007. évi Audi TWIN-Cup, amikor először zajlott az elméleti verseny az interneten, on-line.

A 2008. évi on-line verseny eredményei alapján pedig először került sor 2009. március 18-án hazai gyakorlati döntőre, ahol a legjobb Audi TWIN-csapat címért folyt a versengés. A verseny rendezésére Magyarországon aligha található autentikusabb helyszín, mint az Audi AG magyarországi gyártóhelye, a győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft, ahol a versenyzők a motorgyár szerelőszalagján futó V6 TDI motorokkal vagy épp a járműgyárból kiguruló, frissen összeszerelt Audi gépkocsikkal a háttérben mérték össze tudásukat.

A gyár munkatársai némi csodálkozással szemlélték, hogy mi is zajlik a megszokott munkakörnyezetükben, de minden segítséget megadtak a szervezőknek, hogy a verseny az Audi márkához mérten színvonalas és eredményes legyen. A versenyfeladatok miatti izgalmakat például közös gyárlátogatás enyhítette, ahol a versenyzők testközelből is megismerhették a gyártósort, ahol az Audi olyan különleges modelljei készülnek, mint az Audi TT Coupé, az Audi TT Roadster, az Audi A3 Cabriolet vagy épp a „legifjabb” magyar Audi, az Audi TT RS.

A magyarországi Audi márkaszervizek közül az on-line versenyben legkiválóbb eredményeket elért 5 partner TWIN-csapatai kaptak meghívást az Audi TWIN-Cup gyakorlati döntőre.

Megnyitójában Mátrabérci Sándor márkaigazgató kiemelte: nem elég felnőnie a szervizhálózat munkatársainak a gyártó által folyamatosan fejlesztett technológiákhoz és nem elég ezeket magabiztosan diagnosztizálni és javítani. Egyre komolyabb feladat hárul azokra a munkatársakra is, akik az Audi ügyfelek profi kiszolgálásában játszanak nélkülözhetetlen szerepet. Ennek jegyében hívta a gyártó is életre az Audi TWIN-Cup versenysorozatot, mely a nevében is hordozza, hogy az Audi szervizszolgáltatás ma már „csapatjáték”. Csak mindkét terület hibátlan munkavégzése együttesen biztosíthatja az Audi ügyfelek elégedettségét.

Az Audi TWIN-Cup gyakorlati döntőben a csapatoknak a szakmai ismereteik gyakorlati bizonyításán túl számot kellett adniuk arról is, hogy kényes ügyfél-helyzetekben hogyan reagálnának, azaz mennyire sajátították el és hogyan tudják „éles” helyzetekben is alkalmazni az Audi ügyfelek magasszintű kiszolgálásához szükséges ismereteket.

A műszaki csapatok gyakorlati feladatai során szintén hétköznapi műszaki problémák gyors és hibátlan megoldása volt a feladat, ahol a hiba feltárásán és elhárításán túl a szisztematikus munkavégzést is nagy súllyal értékelték a zsűritagok.

Az ügyfélkapcsolati csapatoknak pedig az ügyfél-elégedettségi eredmények elemzésén túl elsősorban a modellspecifikus szakismeretekről, valamint az ügyfélcentrikus és az Audi márka magasszintű elvárásaihoz igazodó kiszolgálási színvonalról kellet tanúbizonyságot adniuk. A verseny lezárásaként a gyorsaságot, a pontosságot, a koncentrációt és a reakcióidőt tesztelték a szervezők, amikor is a csapatok profi gokartokkal mérkőztek meg egymással. Itt a stopperóra döntött újabb megszerezhető pontokról.

Az eredmények azt bizonyították, hogy valóban a legjobbak versengtek ezen a napon: a megszerezhető 600 pont fényében hajszálnyinak tűnik az a mindössze 3 pont különbség, ami például a harmadik és negyedik helyezettet végül elválasztotta. Zárszavában Markos László, a Porsche Hungaria Kft. vevőszolgálati igazgatója ki is emelte, hogy szinte minden feladatnál más és más csapat érte el a legjobb eredményt, így igazán szoros versenyben dőlt el az elsőség sorsa.

A versenyt végül a Porsche-Inter Auto Pest Kft. „Totalcar4” és „Ungarische Betyar’s” nevű csapataival felálló Audi TWIN-csapata nyerte, megelőzve az Óbudai Autójavító Kft. „Elmebajnok” és „Audi Trio” csapataiból álló hatosfogatát. A harmadik helyet végül a Juvenal Kft. „Audi Juvenal Team KD” és „Audi Juvenal Team” csapataival felálló versenycsapat szerezte meg.

A győztes képviseli a magyarországi Audi márkaszerviz hálózatot a nemzetközi gyakorlati döntőben 2009. szeptemberében, melyet az Audi egy másik gyártóhelyén, a németországi Neckarsulmban rendeznek meg.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.